Al PP de les illes: exigeixin M.Rajoy la derogació de la reforma laboral

El diputat Carlos Saura ha dit al PP que es deixi de tantes mocions i declaracions d’intencions i faci una esmena a la totalitat de les seves polítiques estatals. Hem votat en contra de la moció del PP sobre política general del Govern en relació amb la sinistralitat laboral a les Illes Balears que el Parlament ha rebutjat avui.

Demanin als constructors de les Illes a què compleixin amb la política de riscos laborals que pertoca. A Podem estem cansats i donarem suport a totes les accions que vulgui emprendre aquest govern contra els constructors irresponsables. Donarem suport al Govern si vol dur a Fiscalia a les persones que no pensen en la salut i la vida dels seus treballadors, ha assegurat Carlos Saura. Volem una societat a on cap treballador hagi de morir o hagi de patir un accident per falta de prevenció, ha reclamat.

El que importa ara és: què fa aquest govern i la conselleria de treball per combatre la sinistralitat laboral? El total d’actes d’infracció l’any 2017 en salut laboral va ser de 614, i va créixer un 17.8% respecte a 2016. El govern ha augmentat un 28.1% els requeriments.

Demanam responsabilitat al Partit Popular. Han d’exigir a M.Rajoy que derogui la reforma laboral. Perquè hi ha una relació directa entre la temporalitat provocada per la reforma laboral i els accidents que es produeixen: el nombre més gran d’accidents de treball, 6.746, es produeix en el col·lectiu que du entre 6 dies i 3 mesos treballant.

No és la política de la conselleria de treball la que provoca sinistralitat laboral, els ha dit Saura. El govern ha reconegut i Podem també ho fem que tenim un problema amb la precarietat. Però s’han augmentat en un 51% respecte a 2015 les actes d’infracció obertes per falta de prevenció de riscos laborals. A Balears es fa molt amb el marge que deixa el PP però és la política laboral del PP la que té en les seves mans posar fi a la precarietat laboral.

Exigim al PP que reconegui les malalties professionals de les Kelly d’una vegada

Exigim al Partit Popular que reconegui d’una vegada les malalties professionals de les kelly. ‘Si tant els preocupa la sinistralitat laboral. El dolor causat per fer el mateix gest repetidament des de les 07.00 a les 14:00, de 14:00 a 19:00 tota una vida. Facin política allà on la poden fer’.

Aquí podem fer poc en matèria de salut laboral. Tenim la competència de promoció de la salut laboral. Però aquesta majoria progressista aprofita fins al darrer racó dels marges i treu una llei de salut laboral que pretén fer tot el que no es fa des del govern espanyol.

Es fals quan diuen que la sinistralitat augmenta amb el creixement econòmic i l’augment de l’activitat productiva; la sinistralitat augmenta com a conseqüència de la pèrdua de drets en el treball, la manca de control i l’increment de la precarietat. A les nostres Illes, igual que a la resta de l’Estat, la sinistralitat laboral havia estat disminuint pràcticament sense interrupció des de l’any 2000. És a partir del 2012 amb mesures regressives pels drets dels treballadors i treballadores que es trenca aquesta tendència i s’inicia un cicle a l’alça en l’índex d’incidència d’accidents de baixa durant la jornada laboral.
En aquesta comunitat estem incrementant el control i treballem per disminuir la precarietat pròpia del monocultiu turístic, que la reforma laboral ha incrementat. Però els drets en el treball depenen en bona part de la legislació estatal; de manera que ens resulta difícil lluitar contra una política del Partit Popular que ja sabem a qui beneficia.

Avui a la fi Biel Company ha volgut fer un swing al camp de golf i s’ha atrevit a xerrar; però els queda molt per recuperar qualque confiança de la gent

‘El PP ni governa a Espanya ni deixa governar a les Illes, ja que imposa la seva antisocial i paleolítica a tot arreu: col·legis fonamentalistes, regla de despesa i legislació laboral en contra dels treballadors. Perquè fa molt de temps que no tenen una proposta per aquesta comunitat autònoma que han saquejat constantment. Avui a la fi el seu líder Biel Company ha volgut fer un swing al camp de golf i s’ha atrevit a xerrar. Però els queden molts de pars a completar si volen tornar a tenir qualque confiança de la ciutadania de les nostres Illes’, els ha dit el diputat.

La política del PP en matèria de sinistralitat laboral consistia a despatxar tècnics, apostava per campanyes de prevenció en les que es demanava la conscienciació del mateix treballador en relació a la seguretat laboral i no es recriminava res a l’empresari que no donava formació en riscos laborals, ni posava totes les mesures de seguretat per a protegir la salut i la vida dels treballadors. ‘Una posició que va en contra de l’esperit de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals i que denota el fons més ideològic de la seva concepció del treball. Si el treballador no es cuidava de si mateix, tenia la culpa del seu accident’, els ha recriminat Saura.

El pacte estem incrementant el nombre de tècnics d’inspecció laboral i milloram les condicions de treball dignes amb acords amb sindicats i empreses

En aquest govern s’està incrementant el nombre de tècnics, ara tenim 30 i tancarem 2018 amb 33: s’està treballant per assegurar unes condicions de treball dignes a través d’acords amb sindicats i empreses l’acord de l’estratègia 2016-2020.

Saura ha instat el Partit Popular a dir al Parlament davant tothom que la reforma laboral no té absolutament res a veure amb la sinistralitat: ‘que les poques hores de son dels treballadors de handling d’AENA que encadenen 3 o 4 treballs el mateix dia no té res a veure amb la sinistralitat, la sensació d’inestabilitat al lloc de treball, la por a fer-ho malament d’una cambrera de pis o una cuinera a un restaurant sabent que la poden fer fora no té res a veure amb la sinistralitat, que un obrer pujat a una bastida que no ha rebut la formació de riscos laborals pertinents, sense protecció i amb por de demanar totes les mesures preventives a l’empresari no té res a veure amb la sinistralitat, que l’emparament de tot això que fan des del govern estatal no té absolutament res a veure. Digui que la sobreexplotació laboral no té res a veure amb què un 50% dels accidents els patien treballadors amb contracte temporal, quan només representen 25% dels ocupats. Digui que tot això no té absolutament res a veure amb la reforma laboral. Crec que no s’atrevirà’, ha acabat.