3 de juliol

Amb voluntat política sí es pot millorar la vida de la gent

75% de descompte al juliol

Estem d’enhorabona. Avui s’ha fet palès que, amb voluntat política i presionant pels interessos de la gent, la política es pot fer en benefici de la majoria social. El nou govern de l’Estat ha arribat avui a un acord amb els executius balear i canari, per tal que el descompte del 75% als transports aeri i marítim entre la Península i les illes sigui una realitat abans del dia 28 de juliol. Celebrem que fins i tot s’hagin escurçat els termins inicialment prevists.

Una notícia molt positiva, perquè a la fi es fa justícia amb la ciutadania illenca, davant d’un greuje comparatiu històric. Volem agraïr al nou govern de Pedro Sánchez que hagi escoltat les nostres demandes, i es pugui fer possible aquesta mesura. El Partit Popular hauria de prendre nota del que és governar amb diàleg i amb fets, i no amb falses promeses que no es compleixen. Ara, l’objectiu a assolir pel Govern hauria de ser la consecució d’un nou REIB.

Dades de l’atur

L’altra bona notícia del dia són les dades del mes de juny publicades pel Ministeri de Treball i Seguretat Social, en què les Illes Balears han aconseguit un màxim històric de treballadors i treballadores afiliats a la Seguretat Social, i amb un atur inferior al de 2008, és a dir, abans de la crisi. I el que és més important: amb més llocs de feina indefinits, a jornada completa i amb sous més alts per segon mes consecutiu, essent la comunitat autónoma a on més creixen.

La lluita que estem fent des de les institucions de la nostra Comunitat Autònoma, centrada en revertir el panorama laboral nefast i de precarietat que va deixar el Partit Popular, està donant els seus fruits. Mai s’havia estat tan insistent contra el frau a la contractació i contra el model de precarietat. Encara molt per fer, sobretot als serveis, per un model real de redistribució de la riquesa i de treball digne a tots els sectors, però la direcció és bona, i volem continuar així.