Apostem per una societat més justa i igualitària front aquells que volen retornar a temps passats

Unidas Podemos votarem en contra de la iniciativa feixista de la ultradreta destinada a eliminar la Llei de memòria de les Illes

La formació també agraïm a la gent que es va mobilitzar contra l’ampliació de l’aeroport de Palma

El portaveu del Grup Parlamentari, Alejandro López, ha recordat aquest dilluns en roda de premsa que la nostra formació votarem en contra de la Proposició de llei de la ultradreta amb la qual volen derogar la Llei de memòria democràtica de Balears i que per desgràcia arriba demà a la sessió plenària.

“Ja vam dir que com no podia ser d’una altra forma, votarem en contra d’aquesta proposta vergonyosa que l’única cosa que cerca és trencar el consens aconseguit a Balears“, ha indicat López al mateix temps que ha assegurat que “és una proposta, que una vegada més, va en la línia de la defensa del règim del dictador Franco, esperem que els representants de Vox, no s’estranyin cada vegada que se’ls cataloga de feixistes per defensar a un dictador i voler amagar els fets ocorreguts en la dictadura“.

En aquest sentit, el diputat ha destacat que “el que per a molts va ser una època de foscor i sofriment, per a Vox és un festeig nostàlgic que els guia en les seves accions polítiques“. “Avui justament fa 46 anys que van executar a Salvador Puig Antich, combatent antifeixista executat pel règim de Franco. I demà Vox planteja aquesta Proposició de llei, que com ja he dit, és una proposició vergonyosa. 46 anys després d’aquesta execució efectuada mitjançant l’atroç mètode del garrote vil, la ultradreta de Vox continua adorant al dictador”., ha dit.

DIÀLEG I JUSTÍCIA SOCIAL

López, també ha valorat el discurs que el president del Parlament va fer el Dia de les Illes Balears i ha destacat que “va apel·lar al diàleg i la defensa i cerca d’una major justícia social per a tots, pilar fonamental de tota democràcia“. “Ens agradaria que tots els representants de la societat de la nostra comunitat autònoma, prenguessin nota i busquessin el mateix que busca Unidas Podemos: Una societat més justa i igualitària, una societat empàtica i sensible amb la vida i el medi ambient que ens envolta“, ha dit López, qui també ha felicitat “a tota la gent que fa de les nostres Illes un lloc d’acolliment i tolerància“.

“Ahir, va ser un dia de reconeixement per a totes les persones que treballen dia a dia perquè les nostres illes superin els nombrosos reptes als quals ens enfrontem com a societat”, ha apuntat.

AEROPORT DE PALMA

D’altra banda, el diputat ha volgut destacar i agrair la seva presència a totes les persones que es van mobilitzar enfront de la delegació de govern per a exigir a AENA que no ampliï l’aeroport.

“Recordem que des d’Unidas Podemos donem suport a aquesta convocatòria i ens adherim al manifest de la Plataforma contra l’ampliació de l’Aeroport. A més, com a Grup Parlamentari vam registrar junt amb la resta de partits de Govern una PNLL contra l’ampliació de l’aeroport de Palma, en la qual com ja comentem, també sol·licitem la cogestió de ports i aeroports, tal com portem en el nostre programa d’Unidas Podemos”.

En resposta a la pregunta dels mitjans de comunicació sobre la possible taxa que l’estat central posarà al transport aeri, el portaveu ha esmentat que “a molts països de la UE ja s’aplica. Pel tema del fet insular, nosaltres no agafem avions perquè ens vingui de gust, de fet, és pràcticament l´única forma de sortir de les Illes, hem de veure com ho regula el Govern de l’Estat i creiem que tindran en compte el fet insular sense cap mena de dubte“.