7 de juny

Assemblea Sineu (07/06/2015)

Si no vas poder assistir a l’Assemblea del diumenge a Sineu, aquí pots veure-la en video.

Part 1: https://www.youtube.com/watch?v=NsjxjHKjgaE
Part 2: https://www.youtube.com/watch?v=BAZuC0cbztY
Part 3: https://www.youtube.com/watch?v=9yeXMIJ5Dr8

Podem: transparència, diàleg i autocrítica a l’ #AssembleaSineu d’avui

Alberto Jarabo, candidat al Parlament, ha demanat “participació i crítica constructiva amb un objectiu comú”. Ha donat l’enhorabona i les gràcies a totes les persones que han fet possible el canvi i ha remarcat que “el que Podem vol és arribar a un acord de programa i no al repartiment de cadires”.

Més de cent persones han participat a avui a Sineu a la primera assemblea territorial que ha convocat el Consell Ciutadà de Mallorca, a instàncies del Consell Ciutadà de les Illes Balears, per recollir les reflexions i inquietuds dels militants, inscrits i de la ciutadania en general respecte de la campanya electoral i dels resultats de les passades eleccions del 24 de Maig.

foto1

El cap de llista al Parlament de Podem, Alberto Jarabo, ha tornat a explicar les línees morades que són bandera de Podem: anticorrupció, transparència, les polítiques socials, del bé comú, que es fan per a les persones. “Podem volem arribar a un acord de programa que ens ha de convèncer a tothom i no al repartiment de cadires, ja que som gent normal que defensa la gent normal a les institucions, més enllà d’un partit”.

Jesús Jurado, cap de llista al Consell de Mallorca, ha analitzat els resultats que han expressat les urnes com una clara fi del bipartidisme, encara que ha volgut que es noti l’alta abstenció en la qual Podem ha de fer feina també per tal de convertir en interès i confiança ciutadana en la política.

Laura Camargo, candidata al Parlament, ha destacat la tasca de Podem de connectar les institucions amb la ciutadania, i ha agraït la participació de totes les persones “sense vosaltres no som res”, ha dit. “El bipartidisme finit no vol el canvi que la gent ha demanat a les urnes. No volem que diguin que hi haurà renda garantida, que prou desnonaments, volem que diguin quan ho faran, que es comprometin. Volem un canvi d’arrel”, ha afegit. I ha animat a la ciutadania a seguir participant en aquest procés “vosaltres teniu la responsabilitat de prendre la decisió de amb qui i com es governa perquè sigui un canvi real”.

Durant l’assemblea, els assistents han anant fent ús de la paraula per destacar amb emoció com aquesta possibilitat d’explicar les opinions de forma directa és el màxim exponent de participació que han vist mai en democràcia; han posat èmfasi en les línees morades del projecte que són “drets humans fonamentals”, han dit, “aquells qui no les compleixin atempten contra aquests drets”. I han remarcat també que el projecte de Podem és a llarg termini i va molt més enllà d’aquests mesos. S’ha fet una crida també a seguir defensant “allò que som, no el perdem”.

L’objectiu d’aquesta assemblea ha estat oferir informació i dissipar dubtes que puguin haver sorgit durant la campanya, els resultats de les eleccions i les línies morades de Podem a les converses actuals per al futur govern, perquè a l’hora de convocar l’assemblea ciutadana (online) la gent disposi de totes les dades necessàries per a fer una elecció a consciència.

Les assemblees continuen a Menorca dia 14; a Eivissa, encara per determinar; dia 18 a Palma i 19 a Sineu, per acabar en una consulta online de totes les persones inscrites a Podem arreu de les Illes.

Durant la trobada s’ha habilitat també una taula informativa per aquella gent que s’ha apropat per primera vegada a Podem, i per donar informació sobre participació, Cercles, GAP, etc.