Balti Picornell inaugura les jornades per reduir l’abandonament primerenc de l’educació

El president del Parlament ha inagurat les jornades que tenen lloc avui i demà al matí i l’horabaixa al saló d’actes del Parlament sota el títol ‘Cap a un consens necessari. Reduir l’abandonament primerenc de l’educació i la formació a les Illes Balears’. L’objectiu d’aquestes és contribuir des de la societat civil a avançar en la lluita contra l’abandonament escolar primerenc entre els 16 i els 24 anys, evitar-lo i facilitar el seu retorn al sistema educatiu.

Picornell, en la seva intervenció, ha agraït a l’organització, EAPN-IB, Cooperativa Jovent, i a la UIB, l’obertura d’aquest espai de reflexió i debat que ens permetrà aprofundir i prendre consciència d’una problemàtica ‘que coneixem bé a les nostres illes’, ha dit.

Les estadístiques més recents indiquen que l’abandonament primerenc de joves entre 18 i 24 anys se situa a les Balears en un 26 i mig per cent, ‘al capdavant d’una trista classificació, 8 punts per damunt de la mitjana de l’Estat espanyol’, s’ha lamentat.

‘El nostre Estatut diu que “Totes les persones tenen dret a una educació de qualitat i a accedir-hi en condicions d’igualtat. L’objectiu d’aquestes jornades no és altre que promoure l’exercici real del dret a l’educació. Perquè malauradament tots sabem que, encara avui, les condicions econòmiques i socials determinen els resultats acadèmics dels nostres joves’, ha assegurat.

Esper que aquestes jornades ens permetin prendre consciència d’aquesta problemàtica, arribar a l’arrel de les seves causes i plantejar possibles mesures per poder fer la nostra societat una mica més justa’, ha dit Picornell, qui ha desitjat que ‘tant de bo, els resultats que d’aquí sortin arribin a tota la comunitat educativa i siguem capaços d’establir mecanismes de participació estables entre la societat civil i les institucions per aprofitar les sinèrgies i fer un poc més real la igualtat entre els nostres ciutadans’.

Per acabar, ha volgut encoratjar tothom per aconseguir plegats que el futur dels nostres infants depengui només d’ells mateixos i no del lloc on els ha tocat néixer.

La feina ha començat amb la mesa inaugural amb el president de Caixa Colonya, Josep Antoni Cifre, la professora titular del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB, Francesca Salvà, i el director tècnic de la xarxa per a la inclusió social EAPN Illes Balears, Andreu Grimalt.

A les jornades hi participen professionals, famílies, etc, i hi tenen lloc avui de 9 a 14h i de 16 a 19.30h en obert a totes les persones interessades prèvia preinscripció, i demà es treballa en feina parlamentària després de recollir totes les aportacions d’avui.

Tota la informació de les jornades es troba aquí:

Podeu seguir-les en directe a: