21 de juliol

CELEBREM QUE LES ILLES BALEARS ACULLIN LES PERSONES RESCATADES PER PROACTIVA OPEN ARMS

Les dures imatges de les persones que perden la vida al Mediterrani fugint de la guerra i la misèria se segueixen succeint de forma incessant. El cos sense vida del petit Aylan en una platja de Turquia va sacsejar consciències, però no va ser suficient. Aquesta setmana ens ha impactat novament el què hem pogut veure sobre el rescat efectuat per Proactiva Open Arms a 80 milles de la costa de Líbia, un naufragi del qual s’han rescatat tres persones, dues dones i un nin petit, encara que malauradament només una de les dones segueix amb vida.

A Podem, partit que va néixer des de i per la defensa dels Drets Humans, com a pilar fonamental de què creiem que ha de ser una societat justa i igualitària, no podem fer altra cosa que celebrar la decisió del Govern de les Illes Balears d’acollir les persones rescatades, que en un principi van ser rebutjades per Itàlia, i que demostra una vegada més el tarannà hospitalari de les nostres illes, del què ens sentim profundament orgulloses.

Aprofitam també per agrair novament la valenta tasca duta a terme per part de Proactiva Open Arms, així com per totes aquelles ONGs i part de la societat civil, que no es queden plegades de braços davant aquest drama humanitari, i que omplen el buit deixat per les institucions públiques en aquest aspecte. Reclamam doncs, que aquestes institucions assumeixin d’una vegada per totes la seva responsabilitat, i que no hàgim de seguir lamentant morts a les aigües mediterrànies. Així mateix, rebutjam l’actuació dels guardacostes de Líbia, que per les notícies que ens arriben, ens sembla profundament inhumana i despiadada. Respecte a les declaracions fetes pel ministre italià Salvini, no podem fer altra cosa que mostrar la nostra repulsa i recordar que la setmana vinent es votarà una moció al Consell de Mallorca impulsada per Podem, per declarar a Matteo Salvini persona non grata a la nostra illa, com a mostra de rebuig a les seves polítiques i declaracions que vulneren de forma reiterada els Drets Humans.