Company segueix traint les Illes

Mentre no defensi molt més fermament la ciutadania de Balears dels atacs que rebem per part del govern del PP, permetent les prospeccions, o retallant 10 milions d’euros de la capacitat de despesa del Consell de Mallorca que afectarà els serveis que es donen als municipis.

El portaveu de Podem, Alberto Jarabo, ha valorat els ‘problemes municipals del Partit Popular; després que el català pollencí es convertís en un problema per al govern de l’Estat ens alegram que hi hagi una certa reacció per part del PP i sobretot dels seus regidors municipals de defensar la seva llengua, (…) encara que la reacció és totalment insuficient, no és una mesura, és una estratègia per intentar rentar la cara després de la polèmica viscuda els darrers dies’. Per a Podem, ‘Company ha de ser molt més ferm amb els atacs que reben les illes per part del govern del PP; insistim a considerar Company com un traïdor d’aquestes illes mentre no faci una defensa molt més ferma de la lluita contra les prospeccions petrolieres, on s’ha de deixar d’inventar excuses que puguin permetre les noves prospeccions previstes, més enllà de fer declaracions aquí amb la resta de partits, Company ha de defensar les nostres aigües i el nostre territori davant el seu partit a Madrid, i oposar-se a qüestions que afectaran la vida diària de la ciutadania dels nostres municipis com que el Consell de Mallorca després que ha reduït el seu deute en un 80%, ara Montoro en els pressuposts generals de l’Estat vol reduir en 10 milions aquesta capacitat de despesa que el Consell ja havia inclòs als seus pressuposts. Company hauria de defensar a les institucions pròpies davant l’Estat per atendre les necessitats dels nostres ciutadans i municipis a través d’un finançament just com el que havia presentat el Consell de Mallorca i que ara es veurà minvat per la regla de despesa a la qual no s’oposa Company’, ha denunciat el portaveu.

LLEI DEL TERCER SECTOR ES DEBAT DEMÀ AL PLE DEL PARLAMENT

Destacam la intervenció i el lideratge dels moviments socials per tirar endavant aquesta llei pionera basada en el model social del país basc i que imposa els millors estàndards de qualitat assistencial que tenen allà i que aquí hem de copiar i traslladar, ha dit el portaveu. És una llei d’acció social, de reconeixement de la feina que es fa des de les organitzacions no governamentals que durant els pitjors moments de la crisi han ajudat que molta gent de les illes pogués ser atesa en condicions dignes, malgrat els atacs a la ciutadania de lleis com el 135. Blinda els serveis que ofereixen les administracions i els garanteix i assegura que les ongs siguin les prestadores d’aquests serveis. Estem contents que s’aprovarà amb unanimitat demà al ple del Parlament, ha valorat.

MOCIÓ DEL PP SOBRE TRANSPORT PÚBLIC

Podem hem estat crítics amb les polítiques de mobilitat del govern, ha recordat Jarabo; ‘ara sembla que acceleren el ritme de canvi però fa quasi dos anys que insistim a la conselleria de Territori que havia d’accelerar les reformes que passen per un Pla director de mobilitat el més consensuat possible. No ha estat així, s’ha lamentat.  Cal ampliar les línies ferroviàries i les freqüències. No s’ha dotat de la prioritat necessària a la mobilitat de les illes, i passa el mateix que amb l’habitatge; mentre augmentava la població i s’incrementava el nombre de turistes, no s’adaptaven les nostres infraestructures a aquesta realitat. El pla no ha de suposar invertir més en carreteres, sí s’ha de millorar la xarxa secundària de carreteres, sinó tot el contrari; millorar moltíssim la xarxa de transport públic’, ha destacat. Per a Jarabo, el tren s’hauria d’ampliar, ‘el metro que el PP va planificar molt malament a la qual cosa presentarem esmenes a la seva moció demà perquè reconeguin la mala planificació i és inexplicable com no es va fer arribar el metro a Son Espases, i ara s’ha de solucionar; des de l’Ajuntament de Palma, Podem vam proposar i es va aprovar que hi hagués busos llançadora des de Plaça d’Espanya fins a Son Espases cada 10 minuts. El metro ha d’arribar a Son Espases; ara la urgència és arribar al Parc Bit per les possibilitats de desenvolupament que suposa, però per a Podem és urgent atendre els ciutadans i treballadors que necessiten el transport públic a l’hospital’.

El portaveu ha explicat que ‘la licitació de les noves llicències d’autobusos ha d’afavorir un millor repartiment de les empreses d’autobusos locals perquè hi hagi més diversificació i més capacitat del govern de negociar amb aquestes, que no uns requisits que facin que grans empreses fins i tot internacionals venguin a implantar uns models que provocaran més precarietat laboral i dificultats entre govern i empreses per negociar millores en el transport. No pot passar el mateix que ha passat amb la concessionària de Son Espases amb un desastre de gestió’, ha demandat.

Jarabo ha explicat que si el PP accepta les nostres esmenes votarem a favor de la moció, ‘encara que la consideram extremadament demagògica ja que reclama que el metro arribi al Parc Bit o a Son Espases sense que hi hagi una assumpció de responsabilitats per les negligències en la construcció, que el PP hauria de fer’, i ha recordat quan les inundacions del metro obriren els informatius, i així ‘reconèixer que el transport públic no pot ser deficient perquè tots els grups polítics en el futur reconeguin la necessitat d’ampliar les xarxes de transport públic de qualitat i no amb aspiració d’omplir butxaques com havia fet el PP’, ha criticat.

MOCIÓ D’EDUCACIÓ 0-3 QUE IMPULSAM I QUE ES DEBATRÀ AL PLE DEL PARLAMENT DIMARTS 22 DE MAIG

L’etapa 0-3 insistim que no pot ser assistencial, reclamam que sigui educativa. Jarabo ha explicat que les nostres propostes principals són augmentar la inversió de la xarxa d’escoletes públiques, que s’incrementin les ajudes de beques menjador i que s’apugin 6 milions d’euros en els pressuposts generals de l’Estat per obrir 1.000 noves places educatives a la nostra Comunitat. Per això, hem presentat una esmena a través d’una disposició addicional als Pressuposts generals de l’Estat al Congrés dels diputats en què insistim que hi hagi una consideració estatal de l’educació 0-3.

Demanem també a les Illes, la inclusió als pressuposts balears de partides perquè s’iniciï una nova concepció de l’educació 0-3 com una prioritat de la nostra societat. Demanem un increment progressiu d’aquestes partides; als pressuposts de l’any que ve, un mòdul de 5.000 euros per aula, el 10% dels costos totals de funcionament d’una aula, i l’any següent passaríem a 7.500 euros per aula, el 15%. A l’espera que a l’àmbit estatal es consolidi la necessitat de generar aquestes partides per l’educació 0-3 voluntària.

Insistim que cal crear la comissió de coordinació educativa per a debatre el model 0-3 anys. Ja fa mesos que es va aprovar al Parlament la necessitat de la seva creació, però encara no s’han iniciat les reunions, ha lamentat Jarabo. Demanem que abans del mes de juny es conformi un calendari per assolir acords amb la comunitat educativa per a la incorporació als pressuposts de l’any que ve de les partides necessàries per iniciar el canvi de concepte.

ENQUESTES: LA CIUTADANIA ESTÀ REFRENDANT ELS ACORDS PEL CANVI

Jarabo ha valorat les dades de l’IBES publicades al diari Última Hora de la immensa majoria de les mesures que hem implantat aquesta legislatura autonòmiques i insulars que la ciutadania aplaudeix i considera necessàries. ‘Hi ha hagut un canvi de consciència a la nostra societat, ha valorat el portaveu, veim una societat més valenta, més conscienciada mediambientalment, en igualtat de drets, en assenyalar injustícies com la corrupció, etc, més sensata, més responsable… que s’està consolidant, està triomfant, des de les Illes donam un exemple de les polítiques del futur també a l’àmbit estatal’.

‘Sempre ens agradaria més valentia i arribar més enllà però això dependrà de la força que cada partit pugui tenir a l’hora de rebre la confiança dels ciutadans, però al manco ‘els Acords pel canvi estan essent refrendats per part de la ciutadania, ha considerat, que pot sentir que hi ha un projecte de país per part del govern, que hi ha una sèrie de propostes que es veu clarament quines són i a qui defensen, i percebem menys suport social al model que fins ara havia triomfat de manera més clara, com és el del PP, amb la complicitat de Ciutadans, els quals generen problemes un poc absurds com el català pollencí o la defensa ferma permanent del vet al Congrés dels diputats a les prospeccions o a la tarifa plana de vols a la península. Aquí tenim un projecte i ens agradaria tirar-ho endavant durant la propera legislatura també i hi ha un suport social que aprova aquestes mesures aplicades fins ara‘, ha dit Jarabo.

Les crítiques que es reben a la implantació de l’Impost turístic veiem com si fa 10 anys podien tenir un suport social important ara les necessitats socials impliquen consolidar que entre els ciutadans balears i els turistes han de cooperar per crear un futur sostenible per a tots’, ha assegurat el diputat.