Comunicat sobre les declaracions de Kristin Hansen a la presentació de la ‘Pride Week’ de Palma

Podem Illes Balears manifesta el seu més absolut rebuig a les deplorables declaracions de la presidenta de l’entitat ELLA, Kristin Hansen, en la presentació de la programació de la ‘Pride Week’ de Palma.

Les seves paraules posen de manifest un absolut desconeixement i menyspreu de la realitat de les Illes i un provincianisme que defineix a qui el manifesta.

Ens adherim a la repulsa expressada per la FELIB i altres persones i entitats i exigim la rectificació tant de les declaracions de Kristin Hansen, com dels objectius de la ‘Pride Week’ de Palma.

A Podem, treballem amb intensitat i fermesa, des de totes les institucions on governem, en el suport, impuls, visibilització, denúncia davant atacs i millora dels drets de tot el col·lectiu LGTBIQ+. Tant la reivindicació de la diversitat com la seva celebració són drets que han estat conquerits, amb un alt cost, per les persones de la comunitat LGTBIQ+. Aquests drets els hem de poder gaudir sense instrumentalitzacions del col·lectiu.

Ni la mentalitat, ni l’orientació sexual, ni la identitat de gènere de les persones la defineix la distància a la qual viuen del centre de Palma, ni el rendiment econòmic són la finalitat de la celebració de la diversitat; ni li falten, a Mallorca ni a cap altre de les Illes, persones que vulguin comprar un immoble.

Des de Podem hem sol·licitat que cap persona amb residència a les nostres illes inferior a 2 anys pugui comprar un habitatge. Una perspectiva que col·lisiona frontalment amb l’exhibida per Kristin Hansen, als antípodes de la nostra proposta.

La defensa i ampliació dels drets del col·lectiu LGTBIQ+ i la necessitat urgent de prendre mesures contundents que promoguin àgilment el dret a l’accés a l’habitatge són dos eixos que Podem prioritza en la seva agenda política donades les vulneracions constants del Lliure Exercici de la Diversitat Sexual i del Dret a l’Habitatge recollits a la nostra Constitució. Precisament persones del col·lectiu LGBTIQ+ troben enormes problemes per llogar un habitatge no només per la situació del mercat sino per raons de discriminació.

Reivindiquem amb orgull els drets que hem guanyat. Reivindiquem la celebració de la diversitat. Reivindiquem una festa de l’Orgull interseccional i enviem una especial aferrada a totes les persones trans que veuran recollides les seves reclamacions històriques dins una llei que ens millora en drets, convivència i respecte per a totes.

Per tot això, reiterem la nostra exigència de rectificació, tant de les declaracions públiques de Kristin Hansen, com dels objectius, fins ara principalment mercantils, de la ‘Pride Week’ de Palma.