El PP demostra que no sap governar sense robar

Per a Alberto Jarabo, que el Partit Popular estigui torpedejant l’oficina anticorrupció demostra que no serien capaços de governar amb aquesta. Demanam als partits que estiguin a l’altura d’aquesta necessitat que sent la població de protecció per part de les seves administracions.

El portaveu de Podem, Alberto Jarabo, ha valorat la que ha estat la confessió de Jaume Matas i el pacte amb la Fiscalia ‘que no entenem i que la gent tampoc arriba a entendre que per 18.000 euros es pugui conculcar tota l’alarma social i tota la malversació provocada pel govern de Matas en aquesta comunitat’. Així ho ha dit en declaracions després de la junta de portaveus.

‘Matas ha confessat també que ordenà que el govern del PP contractàs amb Over Marketing i ha afegit que no va donar llicència d’atracar l’administració. Per a Podem, el PP actual té una responsabilitat enorme sobre tota aquesta gent que també ha malversat doblers en aquesta comunitat’, ha criticat. Jarabo ha recordat que ‘fa temps anem insistint que el PP ha de demanar disculpes i tornar els doblers que ens han robat a tothom però a més d’això, ara que estem negociant el reglament de l’Oficina Anticorrupció no han de bloquejar el bon funcionament que ha de tenir l’oficina’ i demana que insisteixin a aprovar el reglament que es negocia ara i que ‘deixin de torpedejar una eina important per solucionar els riscos de determinats polítics a l’hora de governar les illes’.

Per a Jarabo, ‘el que diu o el que no diu el PP, la seva acció torpedejant l’Oficina anticorrupció demostra que no saben governar sense robar. No serien capaços de governar amb una oficina anticorrupció per això la torpedegen’, ha assegurat. ‘Podem demanam confiança a la ciutadania perquè s’engegui l’Oficina i que els partits estiguin a l’altura d’aquesta necessitat de protecció per part de les seves administracions que sent la població. Això s’ha de fer amb un organisme que ha de ser autònom orgànicament i financerament’, ha insistit.

El portaveu ha afegit que ‘la confessió de l’expresident del PP deixa una sensació de tristor per aquest pacte al qual ha arribat amb Fiscalia perquè demostra el que s’ha fet; hi ha alternatives que és el que estem demostrant els partits del Pacte, per tant els partits progressistes hem d’oferir unitat i compromís davant la corrupció perquè el govern dels lladres, d’UM o del PP, sigui prehistòria definitivament a la nostra comunitat’, ha instat.

PLE DE DIMARTS: LLEI SENADOR A FORMENTERA

Jarabo ha detallat que al proper ple de dimarts debatrem la possibilitat d’un senat plurinacional, ‘que és el que Podem defensam. I apostam per un Senat que incorpori la pluriinsularitat, d’aquí el nostre vot a favor perquè formentera pugui tenir un senador’, ha avançat.

El portaveu ha recordat que tenim encara la reforma constitucional pendent i que ‘una de les qüestions a resoldre és reconèixer el vertader caràcter plurinacional del nostre país, una realitat que aquí es viu permanentment i que encara no ha arribat amb prou força a Madrid. Aquesta reforma constitucional de reconeixement de la plurinacionalitat de l’Estat passa pel Senat, per l’infrafinançament de qüestions que fins fa poc eren tabú però hem de començar a fer camí. El senador de Formentera és fonamental perquè pugui existir un senat plurinacional’, ha assegurat.