El problema més gran per a les famílies de Balears és el govern del PP

Hem votat en contra en el debat de presa en consideració de la Proposició de llei del Grup Parlamentari Popular de suport a la família i a la maternitat. La llei no ha tirat endavant.

La diputada Marta Maicas ha criticat que, tenint en compte que el consell de govern de les IB acaba de presentar, ho va fer divendres passat, per a la seva tramitació en aquest Parlament una llei referent al mateix tema i considerant que molts dels problemes a què s’enfronten les famílies de Balears sobrevenen per unes polítiques estatals, el que haurien de fer és traslladar al govern estatal, el govern presidit pel seu partit, el Partit Popular, les següents mesures:

La derogació de: la reforma laboral; la llei mordassa; la reforma de l’article 135 de la Constitució espanyola prioritzant el rescat dels bancs, els mateixos que han generat la crisi i els mateixos que han desnonat a milers de ciutadans; derogar el Reial Decret llei 16/2012 que inclou el copagament farmacèutic generant un accés desigual a un dret humà bàsic i legalment reconegut; de la llei de l’impost al sol.

Una adequada dotació pressupostària per a: el Pacte contra la violència de gènere; la llei de dependència; la llei de memòria històrica; les ajudes per fill a càrrec; el finançament adequat per a educació, sanitat, serveis socials; a més d’un REB adequat per a les IB.

La modificació de lleis com: la Llei d’arrendaments urbans, la LAU, que és prioritari i, que com ja ens tenen acostumats el govern del Partit Popular, no senten ni la necessitat ni les manifestacions públiques respecte a la manca d’habitatge.

La creació de polítiques: per a un major control de les activitats bancàries, ja coneixem tots el tema de les preferents i els desnonaments; d’accés a l’habitatge i d’habitatge social; per recuperar el control dels recursos energètics i el dret a l’aigua; garantir un sistema públic de pensions per a una vida digna.

Polítiques feministes: principalment, que escoltin els crits del 8 de març, necessitem una llei contra l’escletxa salarial, com la presentada per Unidos Podemos al Congrés; necessitem una visió transversal, interseccional i feminista a totes les polítiques de l’estat.

La diputada ha criticat que la proposta de llei del PP és vella i ha envellit ràpidament, com ha envellit tota l’agenda política quan fa dues setmanes les dones vàrem aturar el món.

Maicas ha insistit els populars que traslladin tota aquesta agenda política al govern estatal, ‘amb això, ja estarem satisfets i podrem fer una llei de suport a les famílies que sigui alguna cosa més que una mera declaració d’intencions i sigui una real voluntat de reversió d’una situació que no beneficia a les famílies’, ha dit.

‘El problema més gran per a les famílies de Balears és el govern d’Espanya, el govern del PP’, ha conclòs.