EL PROGRAMA DE COMPANY CONTINUA SENT EL DEL MOLT CORRUPTE MATAS

El portaveu de Podem, Alberto Jarabo, ha agraït la sinceritat del president del PP, Biel Company, quan ha dit que li agradaria que es pogués tancar l’Oficina anticorrupció. ‘És un atac de sinceritat absolut ja que qualsevol mesura que pugui anar en contra de la corrupció de la nostra terra no compta amb el suport de Company’.

‘El programa de Company per a Balears continua sent el del Molt Corrupte senyor Matas i ens hauríem estalviat molts de doblers si Jaume Matas hagués estat tan sincer com Company’, ha criticat el portaveu de Podem en declaracions als mitjans després de la junta de portaveus del Parlament. ‘Insistim: defensam l’autonomia financera i organitzativa de l’oficina anticorrupció i  pesi a qui pesi entenem que continuarà i el reglament, en el qual estic segur que ens posarem d’acord entre els diferents partits, permetrà posar en marxa finalment l’oficina’, ha valorat.

JUNTA DE PORTAVEUS

La propera setmana encetam el debat de política general. Jarabo ha detallat que, ‘com l’any passat, Podem volem ser propositius; estem preparant el debat i farem propostes com fem habitualment per posar remei a les principals dificultats que tenim en matèria d’habitatge, mobilitat, protecció del medi ambient, el nostre discurs anirà en aquesta línia’.

‘Pel que hem vist, al senyor Company, qui ja ha avançat les seves intencions quant a fiscalitat, li hauríem de recordar que no són gens creïbles, que això no és el ‘Club de la comèdia’ i que el darrer que hem vist del seu partit en l’àmbit estatal és que el senyor M.Rajoy se n’ha anat de president del govern sense reduir els impostos als ciutadans i menys encara a les rendes més baixes. Tot el contrari del que proposam Podem; estem en negociacions amb el nou govern del PSOE per reduir l’IVA dels productes més bàsics i que els autònoms puguin pagar en funció de la seva facturació, que és una reclamació del sector des de fa moltíssims d’anys’, ha explicat Jarabo.

Per al diputat ‘el senyor Company està en la lògica de fake news i ja li vàrem escoltar en el debat de l’any passat que no tenia un projecte, un model polític per aquesta comunitat, tot el contrari del que estem fent amb les forces progressistes que conformam la majoria d’aquest Parlament’, ha remarcat.

INICI DEL CURS ESCOLAR

El portaveu de Podem ha felicitat a tots els nins i nines ‘que gràcies al fet que existeix una educació pública i universal poden ser instruïts en aquesta comunitat autònoma’ i ha recordat que Podem reclamam que l’oferta educativa es pugui ampliar també als nins de 0 a 3 anys, que els seus pares i mares puguin reclamar aquesta educació com un dret en aquesta edat.

‘Ens han sorprès les imatges de la inauguració de barracons de la diputada del PP Núria Riera i de la portaveu Margalida Prohens. El PP, que és qui va iniciar la construcció de barracons educatius per als nostres nins i nines, sembla que estan orgullosos fent-se fotos amb aquestes imatges de polítics inaugurant barracons’, ha criticat Jarabo.

El diputat ha recordat que el 80% dels barracons que existeixen actualment a la nostra comunitat autònoma van ser ideats pel PP. ‘93 d’aquests barracons són herència del senyor Bauzá i de la senyora Riera, que avui intentava fer nostàlgia amb aquestes imatges d’inauguració’, ha remarcat.

‘Hi ha 116 barracons amb els quals Podem hem estat molt crítics, amb aquesta ampliació dels barracons. Vam arribar a un acord fa dos anys per reduir-los i seguirem insistint. Aquesta pressió és la que ha forçat d’alguna manera al conseller d’Educació a anunciar que d’aquí a final del pròxim 2019 es reduiran la meitat. Un anunci que aquesta vegada esperam que sigui cert. Hem parlat amb ell, s’han esforçat a fer aquesta planificació però ha estat necessària molta pressió, no només de Podem sinó del compromís que ell mateix va adquirir amb la comunitat educativa per reduir el nombre de barracons’, ha subratllat el portaveu.