Els i les docents són l’honor de les nostres illes

La portaveu adjunta de Podem, Laura Camargo, ha defensat la presa en consideració de la Llei per a la creació del Col·legi de Docents, una llei de justícia i de reconeixement al professorat de les nostres illes. Ciutadans ha votat en contra i el PP s’ha abstingut. La proposta ha entrat al Parlament per a la seva aprovació.

La diputada ha valorat els i les docents ‘que durant mesos van aixecar-se per defensar la dignitat de les nostres illes; que es van posar en vaga indefinida per defensar el que és de tots i totes. Allò públic i la nostra llengua, allò que ens agermana, que ens aplega, gràcies de tot cor per ser l’honor de les nostres illes‘, els ha dit.

La diputada ha explicat que el Col·legi de Docents és un dels punts de la taula de reivindicacions de la vaga de docents de l’any 2013 que encara no s’ha complert. ‘Entenem que aquesta legislatura no ha estat tot el fidel que hagués hagut d’estar a l’esperit de la marea verda, per això aquest col·legi professional és irrenunciable per Podem’.

El Col·legi de Docents ha de ser un instrument per assegurar majors quotes de participació del professorat en tot allò que té relació a determinades qüestions importants professionals i pedagògiques. És una manera de reconèixer una professió moltes vegades malmenada.

Laura Camargo ha demanat el vot unànime de la Cambra ‘per enterrar les acusacions mentideres, covards, i estantisses de Ciudadanos sobre l’adoctrinament. Aquests aprenents de feixistes que volien emular les purgues de docents tan vergonyoses al passat. Avui, Ciudadanos és hora de votar a favor del col·legi i demanar perdó per tan vergonyosa campanya propagandística’, els ha espetat la diputada qui, a més, ha demanat el vot i ‘respecte al Partit Popular per la professió dels docents. És ben hora ja d’entendre una esmena al vostre passat retallador i una mostra de confiança i respecte per la professió docent’.

‘Aquest vot és la garantia d’engegar un espai de participació i reflexió pedagògica per construir el futur que volem per les nostres illes. Per tenir cura dels nostres docents i dels grans valors de l’educació com l’excel·lència, l’equitat i una societat intercultural i cosmopolita que només potser enllestida per una escola compromesa i valenta.

Una societat avançada és aquella que converteix els seus centres educatius en temples. I aquest col·legi ha de començar una tradició a les illes de reconeixement infinit a la professió.

La creació d’un Col·legi Professional de Docents és una passa envers l’empoderament professional. Aquesta és una peça clau per a la millora de la qualitat educativa. Així ho plantejava explícitament el darrer informe de 2015 de la comissió conjunta de la UNESCO i l’Organització Internacional del Treball com a resposta a la tendència a la “desprofessionalització” dels docents “a tots els nivells com a resultat de les mesures d’austeritat i esquemes comptables mal dissenyats”. D’entre les recomanacions d’aquest comitè UNESCO-OIT destaquen, d’entre d’altres: “(b) assegurar que l’estatus de la docència com a professió sigui públicament reconeguda i respectada.” “(f) assegurar que els docents i les seves organitzacions participen de forma prominent i juguin un paper constructiu en les discussions polítiques i en els esforços per a la reforma de l’educació”.

Per tot això, aquest Parlament avui ens mostra de tot el que han donat els docents per aquesta terra, els ha de reconèixer amb aquest col·legi al qual desitjam molt d’encert i de feina’.