Ens alegrem que es blindi el Parc Bit enfront de possibles fons voltors

Esperança Sans ha destacat que donarem suport al Decret per impulsar el Parc d’Innovació

Ens preocupa que l’Observatori de l’Habitatge es destini a la fundació Impulsa ja que és posar la guineu a vigilar les gallines

La portaveu adjunta del Grup Parlamentari, Esperança Sans, ha dit aquest dilluns en roda de premsa que des d’Unidas Podemos “estem contents” que es dugui a Ple el debat sobre la validació o derogació del Decret llei 2/2020 de mesures urgents per impulsar i estimular el Parc Balear d’Innovació Tecnològica (ParcBit), ja que “frenarà als fons voltors que suposadament estan al Parc Bit” tal i com ha infromat el diari Última Hora.

Totes aquelles mesures que signifiquin impulsar o millorar l’espai del Parc Bit, que al final és impulsar un sector estratègic per tal de diversificar el model productiu de les Illes Balears, serà benvingut. Per això, votarem a favor d’aquest Decret, ja que va molt en línia del que nosaltres defensem”, ha dit la diputada.

Així mateix, Sans ha mostrat la preocupació de la formació amb relació a què l’Observatori de l’Habitatge es destini a la fundació Impulsa. “Reiterem la nostra preocupació davant la situació de posar al davant de l’observatori de l’habitatge a la fundació impulsa. Pensam que és posar la guineu a guardar les ovelles“.

“Aquest observatori”, ha dit la diputada, és una reclamació que Podemos vam fer la passada legislatura a la Llei d’Habitatge i creiem que ha d’estar representada per totes les entitats que fan feina amb totes aquelles famílies per entrar a un habitatge digne. És per això que pensem que aquestes plataformes haurien de formar part d’aquest Observatori i que la Universitat seria una entitat molt adequada per dur-lo endavant”.

L’HABITATGE PÚBLIC S’HA DE BLINDAR

Amb relació a les notícies aparegudes sobre el Decret de l’Habitatge del Govern, la diputada ha esmentat les declaracions que el responsable d’habitatge de la formació, Aitor Morrás, ha fet aquest cap de setmana. “La nostra formació no veu adequat que les empreses privades gestionin l’habitatge públic. Nosaltres (per Unidas Podemos), pensem que el dret a l’habitatge s’ha de blindar i ha de ser el Govern de les Illes Balears qui gestioni l’habitatge públic, o bé a través de cooperatives”.

Hi ha molt d’habitatge construït on no hi viu ningú o que s’està utilitzant per lloguer turístic il·legal, i que es podria posar al mercat i facilitar així l’accés a un habitatge digne i a un preu assequible a totes aquelles famílies o joves que ho necessiten”, ha afegit.

En aquest sentit, Sans ha reiterat que “encara queda temps per tal de poder consensuar-lo (el decret). Per Unidas Podemos el dret a l’habitatge és una de les polítiques primordials per a la nostra formació i serem crítics en aquest sentit”.

EN CONTRA DE L’AMPLIACIÓ DE L’AEROPORT DE PALMA

La portaveu també ha recordat que diversos membres de la formació es van reunir el passat divendres amb la Plataforma contra l’ampliació de l’aeroport de Palma i que ens vam adherir al seu manifest contra l’ampliació. “Nosaltres sempre hem expressat el nostre rebuig a l’ampliació de l’aeroport i de fet, instem al Ministeri de Transició Ecològica del Govern de l’Estat que es posicioni en contra, perquè declarar l’emergència climàtica per nosaltres no és només fer-se una foto, sinó significa haver d’aplicar mesures“.

Posicionar-se en contra, ja que és el Govern de l’Estat qui té les competències quant a gestió, és la seva funció”, ha dit Sans al mateix temps que ha tornat a recordar que des de Podemos demanem la cogestió de ports i aeroports de les Illes.

Sans, a més, ha felicitat la mallorquina Paula Barceló, que ha aconseguit la victòria en el mundial de Vela de la classe 49erFX a Austráilia i a Rudy Fernández i Sergi Llull per guanyar la copa del rei de Bàsquet.