“És indignant que els pensionistes hagin de sortir al carrer”

Els portaveus parlamentaris, Alejandro López i Esperança Sans, han mostrat en roda de premsa el suport d’Unidas Podemos als pensionistes i jubilats que avui es manifesten als carrers

Unidas Podemos defensa l’actualització de les pensions per Llei a l’IPC

Alejandro López i Esperança Sans, portaveus parlamentaris, han mostrat en roda de premsa el suport d’Unidas Podemos als pensionistes i jubilats que avui es manifesten als carrers.

En aquest sentit Sans ha indicat que “m’indigna que els jubilats i pensionistes s’hagin de concentrar avui per defensar un Dret com són les seves pensions”. “Els que ja pentinen cabells blancs s’han deixat la salut durant tota la seva vida aixecant el nostre país i construint la nostra Democràcia. És indignant que hagin de tornar als carrers“, ha dit.

Des d’Unidas Podemos, tornem a declarar que és imprescindible que aquesta actualització es faci i per això és imprescindible que Unidas Podemos formi part del Govern. “Tots saben que som els únics que podem garantir i complir amb la nostra paraula. Les nostres candidates, Antònia Jover i Lucia Muñoz, s’han reunit avui amb els representants dels pensionistes de Mallorca i els hi han traslladat el missatge“, ha afegit Sans.

D’altra banda, la portaveu adjunta, ha ressaltat que demà dijous és el Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa i ha recordat que a Balears hi ha unes 240 mil persones en risc d’exclusió social. “Això és més del 20% de la població de Balears, de les quals a més gairebé 100 mil sofreixen exclusió severa segons l’informe de la fundació Foessa. La nostra preocupació s’agreuja fins i tot més sabent que sembla que podem sofrir una nova crisi econòmica en l’àmbit global“, ha dit.

Per això, Sans ha asseverat que des d’Unidas Podemos, “defensarem limitar preu de lloguer, limitar preu de la llum, donant suport i dotant de pressupost a la creació de l’Institut Balear d’Energia, que ajudarà a comercialitzar l’energia restant i per tant, poder vendre i poder regular els preus de la llum i poder combatre la pobresa energètica“.

DECRET THOMAS COOK

Quant al decret que es porta a la sessió plenària del proper dimarts dia 22 sobre Thomas Cook, Sans ha indicat que “aquestes mesures s’estudiaran àmpliament des de l’executiva“. “Això és una solució puntual en un fet ocorregut en aquestes Illes i cal anar al problema de fons, que és el del turisme de tot inclòs i que cal repensar aquest tipus de turisme”, ha remarcat.

A més, ha indicat que “cal repensar-se la diversificació del model productiu. Ho hem repetit per activa i per passiva, cal fer una aposta ferma, no sols davant aquest problema de Thomas Cook, sinó també davant l’emergència climàtica. És important que els agents polítics com socials ens incloguem en aquesta lluita”.

COMISSIÓ ASSUMPTES INSTITUCIONALS

D’altra banda, i amb relació a la iniciativa relativa a instar a exercir la transparència a l’aeroport de Palma per protegir els drets dels ciutadans i que s’ha debatut en la Comissió d’assumptes institucionals del Parlament, Unidas Podemos hem votat en contra perquè legalment no es poden fer públiques les imatges de la càmera de seguretat.

Sans ha explicat a la comissió que “nosaltres entenem el fons d’aquesta iniciativa, i ens agradaria que aquest cas, com d’altres, s’aclarissin com més aviat millor. Però entenem que aquesta tasca de sol·licitar els vídeos ho hauria de fer la justícia”. “Aquestes imatges en tot cas, el procediment a seguir és que s’haurien d’haver demanat com a prova a l’expedient sancionador, perquè ella té dret a proposar-ho com a prova“, ha dit.

POLÈMICA AL PARLAMENT

D’altra banda, i amb relació a la polèmica que es va produir ahir dimarts durant la sessió plenària del Parlament, el portaveu de la formació, Alejandro López, ha indicat que l’actuació del President del Parlament, Vicent Thomàs, ens sembla coherent. “Si ell (per Thomàs) hagués d’aplicar de forma estricta l’article 117 pel qual un diputat se surt del debat l’ha de cridar a l’ordre, evidentment no es podria debatre de forma sensata”. “Els grups que han manifestat la queixa són els grups que parlen d’altres tipus de qüestions que no tenen a veure amb el debat parlamentari. Thomàs, molt encertadament ha estat lax“, ha afegit.

Amb relació a la proposta de l’ultradreta d’il·legalitzar partits com Més per Mallorca, López ha destacat que “crida l’atenció que un partit finançat pel Govern iranià i això no s’ho han inventat les clavegueres de l’Estat demani il·legalitzar un partit per ideologia”. “No donem suport a aquesta iniciativa”, ha afegit.

“És completament incoherent que un partit que vol suprimir les autonomies demani a un parlament autonòmic la il·legalització d’un partit”, ha afegit.

A més, en relació amb la sol·licitud de compareixença dels senadors autonòmics, el diputat ha asseverat que com a senadors, “representen la voluntat de Balears i això també significa una part del que veiem, que és manifestar-se lliurement. El dret a manifestar-se està inclòs a la nostra Constitució i qualsevol senador pot manifestar-se mentre compleixi la llei”. “Si alguna vegada han de rendir comptes, que sigui per la seva feina, i no per les seves manifestacions”, ha sentenciat.