Antònia Jover: «Cal intervenir el mercat del lloguer»

Les candidates Antònia Jover i Lucía Muñoz s’han reunit a Eivissa amb el sindicat d’inquilins de les Pitiüses. Les candidates d’Unidas Podemos al Congrés s’han reunit també aquesta horabaixa amb representants de les ‘kellys’ a Eivissa

Antònia Jover i Lucía Muñoz, candidates d’Unidas Podemos al Congrés per les Balears, s’han reunit aquesta horabaixa a Eivissa amb representants de les ‘kellys’ i del sindicat d’inquilins de les Pitiüses. Aquestes trobades formen part de les trobades per presentar el programa d’Unidas Podemos al diferents sectors socials, i que aquest dijous a Eivissa s’ha completat amb una reunió matinal amb els representants de PIMEEF (Petita i Mitjana Empresa d’Eivissa i Formentera). A les reunions d’aquesta horabaixa també han assistit el candidat d’Unidas Podemos al Congrés, Jorge Roselló, el candidat d’UP al Senat per les Pitiüses, Mario Devis, i la secretaria insular de Podemos Eivissa, Viviana de Sans.

A la reunió amb el sindicat d’inquilins les candidates d’Unidas Podemos a Balears han reconegut l’especial problemàtica que pateix l’illa d’Eivissa pel que fa a l’habitatge. Així, han exposat la proposta de limitar per llei el preu del lloguers: “En els llocs on el mercat està molt tensionat cal posar límits als preus. S’ha de poder intervenir en el mercat de l’habitatge del lloguer. Aquest és un compromís que va arribar amb nosaltres el PSOE i que, una vegada al Govern, se’ls ha oblidat” ha senyalat Antònia Jover, “el que demostra que la presència d’Unidas Podemos al Govern de l’Estat és indispensable si volem polítiques socials”.

Durant la trobada amb les cambreres de pis d’hotels i apartaments turístics, les candidates s’han compromès a lluitar per aprofundir amb les polítiques que reverteixin les conseqüències de la precarització i externalització de la feina que ha patit aquest sector. “Hem d’aconseguir que es reconeguin totes les malalties laborals que pateixen les cambreres de pis” ha explicat Jover, qui s’ha mostrat partidària de que aquest sector pugui demanar la jubilació anticipada: “És un treball molt dur i el cos no el pot aguantar fins als 65 anys. A Unidas Podemos apostem per una societat amb drets, amb unes condicions laborals dignes i en la qual s’ha de derogar l’actual reforma laboral”.