Assenyalam la inacció de Company per tancar els pous il·legals per regar camps de golf

Demà al ple del Parlament demanarem a  la presidenta del Govern sobre les actuacions que s’estan duent a terme en relació als pous il·legals per regar camps de golf. Destacam la inacció absoluta de la legislatura negra passada i de l’actual president del PP, Biel Company, llavors conseller de medi ambient, que no va investigar les diferents denúncies que en aquell moment hi havia sobre els pous il·legals. També apel·lam de nou a la dignitat dels i les pensionistes que dissabte es tornen a concentrar a tota Espanya i també a Palma. Atacar als pensionistes és atacar les famílies i al conjunt del país.

EL NOSTRE CONDOL A LA FAMÍLIA DE GABRIEL

Estem commocionats pel desenllaç de la desaparició del petit Gabriel. El nostre condol per a la família i l’entorn de Gabriel pel dolorós assassinat del petit que ens ha commocionat a totes i tots com a societat. Volem destacar la reacció de la mare del petit apel·lant que s’evitin missatges d’odi en moments com aquest, ha dit el portaveu de Podem, Alberto Jarabo, en roda de premsa acompanyat de la portaveu adjunta, Laura Camargo. ‘Podem ens preocupa l’aprofitament per part d’alguns partits entenem que oportunistes tornant a demanar qüestions com la prisió permanent revisable. El patiment de les víctimes no hauria de ser explotat per plantejar reformes penals que provocarien una involució i de vegades sentències que poden ser desproporcionades en funció dels casos. Hem d’aprendre de la dignitat d’aquesta mare a qui enviam tot el nostre afecte’.

També agraïm els cossos i forces de seguretat que han actuat amb diligència en trobar la presumpta culpable d’aquest assassinat; ‘el que es necessita és reforçar la tasca de la policia, de la guàrdia civil i és fonamental que la justícia pugui tenir més recursos per investigar i per lluitar contra tot tipus de casos i no tant reclamar involucions democràtiques’, ha insistit.

ASSEMBLEA DE MES: FELICITACIONS A BEL BUSQUETS I A GUILLEM BALBOA

Volem enviar una felicitació a Bel Busquets i a Guillem Balboa així com a la nova executiva de MES que ha celebrat la seva assemblea el cap de setmana. ‘Són aliats del nostre partit; tenim un projecte de país en comú governant amb ells tant a Palma com als consells insulars i una aspiració també de governar aquesta comunitat autònoma amb ells. Per tant els desitjam sort en aquesta nova etapa i ens alegram molt que aquest actor, un partit necessari per consolidar el canvi, hagi resolt les seves dificultats per assolir una executiva de consens’, ha dit Jarabo.

SUPORT ALS PENSIONISTES

Apel·lam de nou a la dignitat dels i les pensionistes que dissabte es tornen a concentrar a tota Espanya i també a Palma. ‘És miserable que el govern de M.Rajoy es feliciti de l’increment d’un euro en les seves pensions i els acompanyam en les concentracions’, ha denunciat el portaveu.

Podem insistim en el que hem presentat al Congrés i a les diferents comunitats autònomes i és la defensa del nostre sistema públic de pensions. Hi ha tres mesures claus que hauria d’aplicar el govern central; la derogació del factor de sostenibilitat; les pensions s’han de revalorar en funció de l’increment del cost de la vida, de l’IPC; i s’han de blindar i haurien d’estar garantides als pressuposts generals de l’estat.

Podem defensam el nostre sistema públic de pensions

Per a Jarabo, ‘atacar als pensionistes, sense un increment de les pensions en paral·lel a l’increment de la vida, és atacar les famílies i és atacar al conjunt del país. Ni grans ni joves podem consentir la submissió a un model econòmic de precarietat com la que planteja el PP per al futur del nostre país’.

CONSELL CIUTADÀ ESTATAL DE PODEM

Podem ha celebrat el cap de setmana el seu consell ciutadà estatal que ha aprovat una sèrie de preguntes tant a l’àmbit estatal, com autonòmic, insular i municipal per anar en confluència amb altres forces aliades i per conservar el nom del nostre partit. El portaveu de Podem ha avançat que, des de l’executiva del partit, durant els propers dies, s’enviarà un comunicat de premsa per explicar el procediment i el protocol per fer aquesta consulta i les possibles conseqüències en funció de la resposta dels nostres inscrits i inscrites que són qui decidiran com participarem en els diferents processos electorals del 2019.

ÈXIT DE LA VAGA DE DONES DEL 8M

La portaveu adjunta de Podem, Laura Camargo, ha valorat l’èxit de la vaga de dones que va ser una convocatòria històrica; ‘un èxit inapel·lable del moviment feminista després de tant d’anys fent una feina en la qual ha tingut un èxit d’hegemonitzar aquest moviment  aquesta resposta tan contundent de les dones que es va demostrar a totes les ciutats del país i que va tenir un suport massiu, a Palma, i a totes les illes’, ha dit.

‘Estem molt orgulloses de l’èxit de la convocatòria d’aquest dia històric que ja va ser dia 8 de març de 2018’, ha incidit.

Podem ja hem demanat que aturin les bones paraules i el ‘no nos metamos en eso’ i que comencin els fets, ha recordat. És ben hora que aquest govern prengui seriosament qüestions com l’escletxa salarial, violències masclistes, sostre de vidre… Unidos Podemos ja hem presentat al congrés una llei per la igualtat salarial que s’ha pres en consideració amb el suport de tots els grups a excepció del PP ‘i que si el PP vol realment ficar-se en això hauria de fer realitat en poc temps’, els ha apel·lat.

Segons Camargo, ‘esperam fets i no paraules, aquesta data històrica de 8 de març demostra que les dones no aturarem fins que la igualtat sigui una realitat‘.

PLE DE DEMÀ. PREGUNTA A COMPANY

Demà al ple del Parlament, Camargo demanarà a la presidenta del Govern sobre les actuacions que s’està duent a terme en relació als pous il·legals per regar camps de golf. ‘Volem destacar clarament la inacció absoluta del govern passat, de la legislatura negra, i en concret de l’actual cap de files del PP, Biel Company, que no va investigar les diferents denúncies que en aquell moment hi havia sobre els pous il·legals. Ja va ser denunciat en aquells moments pels tècnics de medi ambient, també el GOB va demanar explicacions i volem conèixer què s’està fent per revertir una situació creada en aquella legislatura del PP per part de Company que tenia competències per fer les investigacions adients i que va decidir no fer’, ha explicat la diputada.

Company no va investigar les denúncies sobre els pous il·legals per regar camps de golf quan era conseller de medi ambient

Aquests anys de deixadesa per part del govern del PP s’haurien de resoldre en aquests moments amb actuacions contundents de tancament dels pous il·legals i per això farem demà la pregunta a la presidenta per saber com s’estan resolent els expedients i les denúncies que afecten clarament a un problema que és cabdal a la nostra comunitat autònoma que és la manca d’aigua, un recurs que és escàs i que no es pot fer servir per regar camps de golf’, ha explicat.