Condol i acompanyament amb el Llevant de Mallorca

Avui és un dia de commoció per a tota l’Illa i per a la nostra comunitat, també per part de l’Estat ens han arribat moltíssimes mostres de condol i d’acompanyament. Traslladam el nostre afecte a l’entorn de les víctimes i persones desaparegudes a causa de les inundacions al Llevant de l’illa de Mallorca i agraïm totes les mostres de solidaritat de la gent que s’ha bolcat en ajudar una vegada més.

Així ho ha dit el portaveu de Podem, Alberto Jarabo, en declaracions als mitjans després del minut de silenci al qual han assistit representants de Podem a totes les institucions. ‘És un dia per mostrar afecte, acompanyament. Avui el govern decretarà tres dies de dol oficial a les Illes a més de demanar la declaració de zona catastròfica’, ha dit Jarabo, qui ha explicat que des d’ahir ‘estem en comunicació amb la consellera Catalina Cladera qui ha coordinat el dispositiu d’emergències i les tasques d’actuació a la zona, juntament amb delegació del govern. Hem estat també en comunicació permanent amb la portaveu del Govern, Pilar Costa, i ens hem posat a disposició del que poguessin necessitar, com no podia ser d’una altra manera’. Jarabo ha explicat com rebíem moltes telefonades del partit ahir vespre, i com ens han remès a l’ajuntament perquè les famílies que volien oferir ajuda poguessin tenir un telèfon a on oferir-la.

‘Una aferrada fortíssima a totes les famílies, ha insistit, i ha posat l’accent en la mobilització de la gent que hi ha hagut a tota la zona, de la gent de Manacor, de Sant Llorenç, de s’Illot, Porto Cristo, etc que s’han bolcat en ajudar, oferint ca seva, aliments, flassades, el que fos necessari per acompanyar i recolzar en tot el podien; cal destacar la mostra de solidaritat de la gent una vegada més quan passa una situació dramàtica com aquesta i ens felicitam de tenir una societat que es mobilitza i que vol una convivència activa per solucionar aquestes situacions desagradables i en moltes ocasions inevitables’, ha lamentat.