Crear l’Observatori d’Habitatge amb Impulsa és posar les guineus a vigilar les gallines

Podemos Illes Balears considerem que un Observatori de l’Habitatge ha de tenir representació de les persones afectades per la dificultat d’accés a l’habitatge

La formació també reclamem que es desenvolupi el reglament de la Llei d’Habitatge quan abans millor

Des de Podemos Illes Balears considerem que l’Observatori d’Habitatge creat amb la Fundació Impulsa i que ha presentat avui el Govern és posar a les guineus a vigilar a les gallines.

Podemos Illes Balears considerem que un Observatori de l’Habitatge ha de tenir representació de les persones afectades pel problema d’accés a l’habitatge. Per tant, entenem que si el Govern no en pot crear un nou, considerem que s’hagués pogut encarregar a la pròpia Universitat per tal de què formessin un equip amb presència dels representants de tots els sectors afectats, que tingués un enfocament de l’habitatge com el dret constitucional que és, i no com un bé especulatiu amb visión només de mercat i rendibilitat.

Les dades d’opinió és que l’habitatge és un dels principals problemes a les Illes Balears i aquesta dada és encara major a Eivissa. L’especial vulnerabilitat de les Illes ve de la urbanització salvatge del territori del turisme en el tardofranquisme i del boom del lloguer turístic il.legal basat en la comercialización on line. A aquest problema s’afegeix un dèficit històric de sòl públic per a edificar HPO.

La incorporació per tant del dret a l’habitatge en l’Estatut en el seu article 22 i a la Constitució en l’article 47, no ha representat mai res més que paper mullat.

I aquest segueix sent el repte. En aquest sentit, volem posar en valor la feina feta per la nostra formació en la Llei d’Habitatge del 2018. Una llei conquerida per la gent, per la gent que ha parat desnonaments, la gent que ha negociat hipoteques i la gent que es parteix la cara dia a dia en negociant lloguers, aquesta llei beu de la PAH, beu i es nodreix de Stop Desnonaments i de la Plataforma d’afectats pels lloguers.

Tota la gent humil que des del 15M ha guanyat en les consciències col·lectives de la societat que l’habitatge era un dret i no un brindis al sol. Això ha fet que el dret a l’habitatge de l’article 47 de la Constitució i l’article 22 de l’Estatut cobrin vida i comencin a caminar, quan portaven, decennis de letargia.

Recordem que la nostra intenció és que l’habitatge a poc a poc deixi de ser una mercaderia i fomentem que l’habitatge protegit sigui sempre públic i de lloguer social. Per això, reclamem que es desenvolupi el reglament de la Llei d’Habitatge quan abans millor.

Volem garantir així el dret a l’habitatge avui i per a les següents generacions. Per això no ens sembla adient que sigui la Fundació Impulsa la que hagi de gestionar l’Observatori de l’Habitatge.