Demanem l’expulsió immediata de tots aquells i aquelles que són sospitosos de corrupció

La portaveu del Grup Parlamentari de Podem Illes Balears, Laura Camargo, ha explicat aquest dimarts durant la sessió plenària al Parlament Balear que des de Podem estem alarmats amb el que està passant amb el Partit Popular a l’Ajuntament de Palma i és per això que demanem la immediata expulsió de totes aquelles persones que son sospitoses de corrupció.

Camargo, ha assegurat que “hem vist sovint que al Partit Popular no li agrada complir les lleis i que tot i que col·labora amb la justícia, ho fa a cop de martell, i això que pensàvem que compliria almenys amb el seu codi ètic”. “Ja hem vist que el codi ètic del Partit Popular de les Illes es modifica en funció de les noves imputacions que van sorgint i que metafòricament i literalment ha quedat per embolicar xoriços i no precisament per fer complir aquestes mesures de ètica”, ha asseverat la diputada al temps que ha demanat que apliquin el seu codi ètic i renovin el seu partit.

Al respecte, des de Podem “encara no hem vist, en cap cas, que aquestes persones s’hagin posat a disposició de cessament del seu càrrec o de veure la posada en marxa d’una expulsió per part dels seus companys i companyes del partit”, ha apuntat Camargo.

Per aquest motiu, creiem que el PP té dues opcions: o aplicar el seu codi ètic i fer net el seu partit o traslladar la seu del PP a la Carretera de Sóller perquè molt prest hi haurà més afiliats dins que fora.

Vot a favor del sostre de despesa

Podem Illes Balears ja va informar aquest dilluns que votarà a favor del sostre de despesa després de que el Govern hagi acceptat un augment substancial de l’import assignat en l’àmbit d’Educació en termes plurianuals que es concretarà en el 2017.

En aquest sentit, Camargo ha explicat que tot i que no hi ha una xifra concreta, l’objectiu és que es pugui rompre d’una forma clara la barrera del 3% del PIB i puguem acostar al 4%, sabent que la mitjana estatal està al 4,3%. “La mitjana estatal està en un 4,3% i la nostra intenció és, si bé no arribar a aquesta mitjana dintre dels pressupostos del 2017, sí quedar-nos molt a prop d’aquest percentatge. Hem de fer una passa decidida cap a aquesta mitjana”, ha afegit la portaveu.

Al respecte, s’augmentaran partides que prioritzin preferentment els objectius de disminuir ràtios, recursos per l’atenció a la diversitat, millorar el mobiliari escolar, construir infraestructures educatives, ampliar la oferta formativa de Formació Professional, obtenir nous equipaments per aquesta formació i actualitzar els que hi ha, reduir el nombre de barracons amb l’objectiu d’acabar amb ells, i dotar de més capacitat de gestió a l’IBISEC per tal d’accelerar el canvi a l’àmbit educatiu.

També es mantindrà, tal i com vam demanar, la Comissió de Seguiment de la creació i desenvolupament de la Facultat de Medicina així com l’existència d’una partida econòmica destinada a la pobresa farmacèutica dintre dels pressupostos del 2017, que serà pactada durant el procés de negociació de les esmenes parcials de pressupost.

A més, s’activarà la posada en marxa de la Comissió de seguiment d’execució pressupostària amb el compromís del Govern d’informar de les modificacions de crèdit que s’hagin dut a terme i de les que es duran a terme en el futur i que puguin afectar Acords pel Canvi. En aquest punt, Podem estudiarà la via per la hi hagi un control parlamentari i democràtic sobre els canvis de pressupost, però no es crearà una Comissió parlamentària.

En relació a la posada en marxa de l’Oficina Anticorrupció, sabem que tenim el compromís del partits del Govern amb les esmenes de Podem, però les esmenes no són únicament un compromís dels partits del Govern i per això sabem que no pot haver-hi un compromís sobre les esmenes fins que tot passi per seu parlamentària, els diferents tràmits i les diferents comissions.

D’altra banda, també s’ha acceptat que, transcorregut un any de l’aplicació de l’Impost de Turisme Sostenible, es valoraran tots els aspectes d’aquest impost i es contemplarà la seva modificació. Recordem que des de Podem volem augmentar l’import d’aquest impost i que el seu càlcul es dirimeixi per estimació directa. També cal destacar que aquestes condicions van ser establertes i votades pel Consell Ciutadà Autonòmic.

Agressió a les aules

En relació a la pregunta feta per part del PP a la sessió d’aquest dimarts sobre la presumpta agressió que una menor va sofrir a un col·legi de Palma, la portaveu del GP ha assenyalat que “ha estat totalment fora de context” ja que es tracta d’un tema “molt delicat i s’ha de filar molt prim i s’ha d’anar amb molta cura amb una situació que a tots ens produeix molta angoixa a tots”. “Si bé tots volem saber què és el que ha passat i que es posin en marxa mesures per tal de que això no torni a passar, pensem que no es pot fer política al voltant del patiment i el sofriment d’aquesta nina”, ha afegit Camargo