13 de mayo

El Consell Ciutadà de Podem IB aprova continuar amb les negociacions per una candidatura de confluència i de canvi el 26 J

Els membres del Consell Ciutadà de Podem es reuniren ahir i decidiren seguir treballant per un acord global de forces progressistes per fer fora al PP i respondre al mandat ciutadà de canvi de país.

Ahir Podem Illes Balears reuní els integrants del seu Consell Ciutadà autonòmic que decidiren seguir amb les converses amb Més,  tal i com s’ha fet els darrers dies. L’òrgan executiu del partit votà i decidí per majoria oferir als ecosobiranistes de forma directa el tercer diputat en la llista al Congrés (i no el quart diputat), de forma compartida de la següent forma: Més ostentaria el tercer diputat a començaments de legislatura i als dos anys, es rotaria amb Podem. Així mateix el diputat de Més hauria d’estar adscrit al grup de Podem.

Reunió dels membres del consell ciutadà autonòmicFinalment en aquesta proposta que es va votar ahir, Podem ocuparia la primera posició en les possibles places al Senat per Mallorca resultants de les eleccions del 26J.

Podem es reunirà en el dia d’avui amb Més per tal de tancar la seva proposta d’acord.

Podem recorda que ha plantejat en tot moment una candidatura global que il·lusioni a la gent amb representació de les quatre illes de diferents partits. El partit ha estat molt flexible en tot moment en les seves propostes i ha centrat els seus esforços en una candidatura de coincidències programàtiques en temes com la derogació de les reformes laborals, de l’article 135, la lluita contra el TTIP que treballi pel rescat de la ciutadania.

Així mateix, ahir Podem celebrà a la seva seu una assemblea oberta per tal de debatre amb la ciutadania els diferents possibles escenaris que s’obren el 26J, amb la mirada posada en l’objectiu de pintar les illes de canvi. L’assemblea va donar el seu suport a l’equip negociador, el va felicitar per la seva gestió de la negociació i el comminà a seguir negociant.