El PARLAMENT AMB EL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA 8M

El Parlament balear ha penjat el llaç morat que reivindica el 8 de març a la seva façana al carrer Conqueridor de Palma. La institució reivindica el feminisme com a moviment polític i social a favor de les dones i contra la desigualtat. Així ho va fer palès en una declaració institucional que aprovà el passat ple.

El Parlament reconeix així la contribució de les associacions de dones i feministes en la conquesta de drets socials.

I insta a totes les administracions de Balears a impulsar la Llei 11/2016 , de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, integrant de forma activa i transversal el principi d’igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes, en el desenvolupament de totes les seves accions i decisions, posant especial atenció en l’accés i la promoció en l’ocupació, l’erradicació de la violència de gènere, l’educació,  les pensions, la salut, la representació política i social, la recerca, el desenvolupament i la innovació, la cultura i l’esport, la política exterior i la cooperació al desenvolupament.

En la declaració institucional es destaca que el Dia internacional de la Dona recorda les valentes dones que fa més de 100 anys van perdre la vida per defensar els seus drets laborals, la lluita contra la violència masclista i per assolir la igualtat real entre homes i dones.