Ens expandim i arrelem als municipis de les Illes

El passat dilluns a les 23:59 h va finalitzar el període d’inscripció al cens de militants i cercles actius als municipis, i ahir es va donar el sus a l’etapa d’expansió i arrelament de Podem per crear-hi estructures fortes en aquests. Es tracta d’un procés que finalitzarà amb primàries obertes per escollir els òrgans i les secretaries municipals de cara al 2019.

D’aquesta forma, es segueix el full de ruta plantejat a l’assemblea de Vistalegre II, a on es va decidir tenir estructures municipals més vinculades als cercles; una organització més pausada i madura. I per això, cal ajudar la ciutadania des de la proximitat, és a dir, des d’allò municipal. Aquesta nova estructura vincula la Secretaria General Municipal amb el cercle, generant un nou òrgan anomenat Espai Municipal Unificat (EMU), obert a la ciutadania.

Aquest model també es reflexava al document organitzatiu guanyador -’Arrelant Podem’- a la darrera assemblea autonòmica de les Illes Balears, amb el què es vol connectar el partit a tots els nivells, començant pel municipal. Per això aquesta fase de generació d’EMUs és de vital importància per a la nostra organització a les Illes, ja que des d’aquests òrgans es decidiran les polítiques que impulsarem a cada municipi.

En els propers dies, la Secretaria d’Organització Autonòmica remitirà les sol·licituts d’apertura d’urnes de cada municipi a la direcció estatal, i el dia 19 d’abril coneixerem quins inicien aquest procés. Per votar caldrà verificar la identitat a participa.podemos.info/es, pujant una foto del DNI.

Les campanyes començaran el pròxim 1 de juny i aniran fins al 18 de juny; d’altra banda, les votacions es realitzaran entre el dia 11 i 18 del mateix mes, proclamant-se els resultats el dia 21. De moment, a les Illes, els municipis a on es podrien iniciar els processos serien, per exemple: Calvià, Manacor, Ciutadella, Eivissa (Vila), Sóller, Pollença, Son Servera, Bunyola, Binissalem, Lloseta, Santa Maria, Sant Antoni de Portmany, Sant Josep de Sa Talaia o Santa Eulàlia del Riu.

Aquí podeu consultar el calendari complet de tot el procés:
➢ 9 d’abril: Tancament del cens de militants ampliat i dels cercles
➢ Del 10 al 18 d’abril: Sol·licitud d’obertura d’urnes i avaluació per part del Consell de Coordinació Estatal
➢ 19 d’abril: Publicació dels municipis en els quals s’obren les urnes i del tipus d’òrgan
➢ Del 20 al 25 d’abril*: Preinscripcions de les candidatures a la Secretaria General Municipal i al Consell Ciutadà Municipal (a excepció de les candidatures a representants de cercles) *Ampliat fins les 12h del 27 d’abril

➢ Del 20 d’abril al 8 de maig: Comprovació i acceptació dels requisits de les candidatures i dels avals personals per part dels òrgans autonòmics i estatal, respectivament
➢ 26 d’abril: Publicació de les candidatures abans de ser avalades
➢ Del 27 d’abril al 7 de maig: Concessió dels avals personals per part dels inscrits i les inscrites a través de Participa
➢ 8 de maig: Publicació dels municipis en els quals se celebren assemblees
➢ Del 8 al 20 de maig: Sol·licitud i concessió dels avals col·legiats per part de cercles
actius i consells ciutadans
➢ Del 15 al 20 de maig: Inscripció de les candidatures a representants de cercles,