8 de febrero

Interior no pot seguir negant la igualtat salarial justa als cossos policials

Des de Podem Illes Balears, i des de la nostra Secretaria de Relacions amb la Societat Civil, mostrem tot el nostre suport a la plataforma Jusapol en la defensa de l’equiparament salarial entre cossos estatals i autonòmics. Una reivindicació històrica i de justícia, donat que hi ha un agravi comparatiu injustificat. Per això hem assistit avui a la manifestació convocada per la plataforma, perquè volem que el ministeri d’Interior l’escolti d’una vegada i deixi de jugar amb les seves reclames. Volem menys discursos de fals patriotisme i més fets per ajudar aquells que protegeixen la gent.

Jusapol, la plataforma per l’equiparament salarial entre diferents cossos policials, ja va coincidir amb Unidos Podemos el passat mes de gener calificant d’”insatisfactòria” la proposta plantejada pel ministeri d’Interior per a igualar els sous de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat. En una reunió amb la plataforma al Congrés, ja vam reiterar el nostre compromís com a formació amb la seva causa, una reivindicació “justa i legítima”, com ja la va calificar llavors el nostre grup.

Des de Podem Illes Balears donem suport a la reivindicació d’aquesta plataforma, basada en que un mateix treball ha de tenir un mateix sou. Des del nostre grup a Madrid ja es va reclamar al ministre Zoido que acceptés l’equiparament salarial sense clàusules enganyoses ni abusives, com el punt 4 de l’acord, que instava les associacions a aceptar la sustitució de qualsevol dret de caràcter sociolaboral que no tinguin reconegut els agents del cos de Mossos d’Esquadra.

Volem menys discursos de fals patriotisme i més accions per ajudar els cossos

El president de Jusapol, Natan Espinosa, ja va mostrar llavors la seva disconformitat amb l’acord d’Interior, ja que segons ells, “el govern ha d’elevar ja una proposta definitiva i concreta, doblers directes a les butxaques dels policies, i deixar-se de clàusules que tracten d’entorpir l’acord d’equiparament salarial –1.500 milions d’euros en tres anys per a l’equiparament-, que és allò que demanem”. Per tant, Interior ha d’escoltar Jusapol i reflexar-ho en un nou acord, just i clar.

Per últim, cal recordar que Jusapol està recollint signatures per tal que es tramiti una Iniciativa Legislativa Popular, signada pel nostre diputat per Cadis i guàrdia civil en excedencia, Juan Antonio Delgado (Unidos Podemos), per a l’efectiva igualtat i equiparament salarial de policies a l’Estat espanyol. Una ILP amb l’objectiu de que les reclamacions de la plataforma es vegin reflexades als Pressuposts Generals de 2018. En definitiva, volem menys discursos de fals ‘patriotisme’ i més accions en favor d’aquelles persones que sí treballen en favor de la pàtria, de la gent.