12 de mayo

Més està perdent el tren del canvi

Alberto Jarabo assegura que els ecosobiranistes “estan perdent un tren que és complicat que pugui passar dues vegades” per un moment històric. Podem ha plantejat en tot moment una candidatura global que il·lusioni a la gent amb representació de les quatre illes amb diferents partits, no només amb Més, sinó també Gent per Formentera, EU, Pacma, Guanyem, Gent per Eivissa, per entre tots crear una confluència per anar junts al Congrés i al Senat.

El secretari general de Podem i diputat, Alberto Jarabo ha explicat avui que ahir a la seva assemblea “Més, ni tan sols va plantejar la proposta de Podem, per tant no es va poder votar. Per això seguim a l’espera d’una resposta seva a la nostra proposta”, diu.

Jarabo, en declaracions als mitjans, ha destacat com Podem ha plantejat en tot moment una candidatura global que il·lusioni a la gent amb representació de les quatre illes amb diferents partits, no només amb Més, sinó també Gent per Formentera, EU, Pacma, Guanyem, Gent per Eivissa, per entre tots crear una confluència per anar junts al Congrés i al Senat i “hem estat molt flexibles en tot moment; la nostra proposta oferia presència i visibilitat al Senat i al Congrés a Més durant tota la legislatura”, diu.

Jarabo remarca que la postura inflexible de Més per Mallorca està impedint la negociació. “Estam a l’espera de tenir una nova reunió amb Més per intentar confluir al Senat”, atès el mandat d’ahir de la seva assemblea, encara que assegura que Podem no es rendeix i no tanca la possibilitat d’aquesta confluència global. “Haurien d’intentar votar la nostra proposta- que no es va votar ahir a l’assemblea de Més”, insisteix, per això hi haurà una nova reunió amb Més avui horabaixa.

El secretari general de Podem explica que fins i tot ha proposat a Més fer assemblees conjuntes, Podem i Més, que no ha estat possible, i ha posat l’exemple d’ahir quan Més, finalment, va retirar la seva convidada a l’assemblea i Podem no va poder assistir a explicar la seva proposta i que es votés.

Respecte a la possibilitat de fer primàries, diu que és pràcticament impossible fer-les amb el poc temps que queda “perquè fossin sanes i respectant la presència de tots els partits, no només de Més, sinó de tota la resta EU, Guanyem, Gent per Eivissa… S’ha de fer amb temps perquè és molt seriós, apunta. Més continua pensant d’una forma partidista perquè pensa només en què és un assumpte entre Més i Podem i és molt més ample, és un acord global que inclou a totes les illes; en aquesta perspectiva insistim”.

Jarabo destaca els acostaments amb Més en temes programàtics importants, com la derogació de les reformes laborals, del 135, la lluita contra el TTIP… Amb tots aquests punts en comú, assegura que seria una llàstima que no es pogués arribar a un acord.

Respecte a EU, Podem no ha xerrat de posicions a les llistes però Jarabo diu que la posició dels diferents candidats ha de ser digna i respectar l’acord de confluència que s’està fent a totes les illes.