Podem accepta la convidada de Més i assistirà avui a l’assemblea del partit per explicar la seva proposta

Laura Camargo deixa clar que el partit vol garantir la presència en el Congrés i en el Senat d’una candidatura plural i de canvi. “El tren del canvi no tornarà a passar; és una fita històrica i hem d’estar a l’alçada de les circumstàncies. Tenim l’esperança que Més accepti una candidatura de confluència per ser primera força política a les illes”, assegura.

La portaveu del grup parlamentari de Podem, Laura Camargo, assegura que el tren del canvi no tornarà a passar i que aquesta és una oportunitat històrica. Per aquest motiu, Podem vol garantir la presència al Congrés i al Senat d’una candidatura plural i de canvi. “Tenim l’esperança que Més accepti una candidatura de confluència per ser la primera força política a les illes”, assegura la diputada.

Laura Camargo en sortir de la junta de portaveusLa diputada ha explicat que Podem ha acceptat la convidada que Més li ha fet avui matí en directe a un programa de ràdio i assistirà avui a l’assemblea de la formació per explicar la proposta de Podem, per fer arribar aquesta il·lusió i aquesta esperança que es puguin llevar paperetes del col·legi electoral dia 26 de juny per superar al Partit Popular. Encara que no sap si hi podrà anar ella mateixa o un altre company o companyes del partit.

Camargo ha recordat l’històric de la negociació. Podem, la setmana passada es va posar d’acord amb allò fonamental, la regeneració, el rescat ciutadà i la reforma plurinacional de l’estat, amb la intenció que hi hagués una única papereta que fos la més votada a les illes i fer fora les polítiques del PP, al Congrés i al Senat, per pintar les illes de canvi. Podem defensa un projecte plurinacional, una millora del finançament, la derogació de les reformes laborals i un projecte de país que no deixi ningú enrere. Per això, explica, Podem ha estès la mà a diferents forces del canvi i espera que aquesta negociació arribi a bon port.

Ahir Podem proposà una solució per desbloquejar la situació i garantir la presència d’una candidatura plural i de canvi. La formació no contempla cap altre escenari que treure 4 diputats i 4 senadores però vol assegurar a Més la seva bona fe de què en el cas de que no compleixin els objectius la seva veu serà també present al Congrès, compartint 2 anys i 2 anys el tercer diputat. També es va plantejar que el numéro 1 al Senat fos de Més per Mallorca, i el 2 estigui representant per Margalida Quetglas. En cas que no assoleixin el 2, Podem planteja compartir també el número 1, dos anys i dos anys amb Més per Mallorca.

Negociacions a Menorca

Camargo ha explicat que la comissió negociadora de Podem a Menorca continua amb les converses allà ja que no hi ha res tancat a hores d’ara.

Podemos, des del consell de coordinació estatal, va fer ahir una proposta al PSOE per concórrer amb ells al Senat i fer així possible que la cambra alta tingui una majoria de progrés. Automàticament Pedro Sánchez la va rebutjar però a Menorca es continua negociant amb tota la autonomia. El problema allà, ha dit Camargo, és de qüestió programàtica que és el principal escull. El Psoe allà no accepta la derogació de l’article 135, de les reformes laborals del Psoe i del PP, la derogació de la LOMCE i de la llei mordassa.

“Les confluències es fan en base a un programa i això fa que sigui molt difícil arribar a un acord quan es rebutgen aquests punts que defensa Podem”, afirma.

Consulta

Des d’ahir fins avui a les 12 de la nit es podrà ratificar l’acord de Podem amb IU amb una consulta telemàtica entre els inscrits i inscrites de la formació en la què Podem Illes Balears ha demanat que la pregunta sigui inclusiva per una possible confluència amb Més. No surt a la pregunta específicament amb el nom de Més perquè encara no hi havia un acord tancat.

“¿Estás de acuerdo con que PODEMOS concurra a esta segunda vuelta de las elecciones que se celebrará el 26J en alianza electoral con Izquierda Unida, Equo y otras fuerzas que apuestan por un cambio real en este momento histórico y que repita en los mismos términos que el pasado 20D las confluencias En Comú Podem en Cataluña, En Marea en Galicia y Compromís-PODEMOS-#ÉsElMoment en Valencia?»

Recordam també que dissabte Íñigo Errejón serà al parc de la Mar a l’acte “El congrés a la teva plaça”, acompanyat de Juan Pedro Yllanes, Mae de la Concha, i Margalida Quetglas per donar compte a la ciutadania de la seva activitat institucional d’aquests mesos i respondre a totes les preguntes, que té lloc a les 19 hores.

Llei contra la LGTBI fòbia

És una molt bona notícia que sigui a la fi una realitat a les illes la setmana que ve i felicitam a tothom”, ha dit Camargo.

El bullying LGBTIfòbic continua sent la principal xacra a les nostres aules i és necessària una actuació contundent des de les institucions. Aquesta llei comprometrà a la Conselleria d’Educació a ser un vertader motor contra la lluita d’aquesta xacra que silenciosament es cobra vides humanes. La meitat de víctimes de bullying homòfob han pensat en el suïcidi, segons un estudi de FELGTB i COGAM.

A Espanya, malgrat que ser el tercer país de la UE on més es respecta la igualtat de drets, un 38% dels homosexuals i transsexuals va ser víctima de discriminació l’any 2014.

Un 3,54% del total va ser agredit físicament per LGTBfobia el 2014, però només el 16% de les víctimes va denunciar, un percentatge encara menor que a Europa (17%). Com a conclusió clara, per tant, obtenim que un 84% de persones agredides físicament al nostre país per raó de LGTBfòbia no han denunciat, segons dades de la FRA (EU agency for fundamental rights).