Tot el nostre suport als i les pensionistes

El portaveu de Podem, Alberto Jarabo, ha insistit avui en la importància que els i les pensionistes i la gent més jove es mobilitzi aquest dissabte a partir de les 11.30 hores a Plaça Espanya per reclamar unes pensions dignes per a tots. Ho ha fet en declaracions als mitjans després de la junta de portaveus del Parlament que decideix l’ordre del dia del proper ple de dimarts.

Per a Jarabo, després de la mobilització dels pensionistes dels dies anteriors hi ha hagut una tímida reacció per part del govern del Partit Popular amb una promesa de millora de les pensions mínimes i de viudetat però que M.Rajoy no ha acabat de concretar. ‘Per això convocam a la societat a què es mobilitzi dissabte pel futur de les seves pensions dels nostres majors i de les generacions més joves perquè les pensions no estan només per consolidar el nostre estat del benestar sinó que també han servit per mantenir la dignitat de la vida de moltíssimes famílies’, ha considerat. Avui matí hem estat amb sindicats, partits progressistes, i associació de pensionistes i jubilats de Mallorca donant suport a la convocatòria de manifestació de dissabte a les 11.30 hores a Plaça Espanya per unes pensions dignes.

El portaveu ha recordat com al Parlament, fa unes setmanes, ja vam reclamar solucions al govern de l’estat amb un missatge molt clar; ‘les pensions són viables i allà on el PP i el govern de Rajoy diu que no hi ha doblers, veiem que sí que n’hi ha per rescatar la banca, per rescatar les autopistes, les radials, per fer desgravacions fiscals als fons de pensions privats, i amb tots aquests milions d’euros es podien haver incrementat les pensions enguany el mateix que l’increment de la vida, de l’IPC’.

‘És essencial millorar les condicions laborals perquè el treball no sigui precari, i això implica derogar la reforma laboral; s’ha d’incrementar el salari mínim interprofessional per poder cotitzar més, i que les pensions estiguin garantides; i s’han d’aprovar mesures de solidaritat tributària per part dels bancs, els bancs han de pagar un impost solidari per poder mantenir les pensions. Amb aquestes mesures i una reducció del frau fiscal no hi hauria problema per sostenir les nostres pensions’, ha dit el diputat.

‘Insistim que hi ha doblers; que no ens diguin que no hi ha doblers perquè sí que n’hi ha pel que es vol i no n’hi ha pel que són les prioritats de la majoria de la nostra població’, ha acabat.