Treballem en xarxa i des del municipalisme contra les violències masclistes

Des de l‘Institut Balear de la Dona, la Direcció Insular d’Igualtat del Consell de Mallorca -encapçalada per Nina Parrón- i la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Palma -pel nostre regidor Aligi Molina-, s’ha duit a terme una trobada a la què han assistit 12 municipis i 8 associacions feministes de les Illes, convocades al Centre Flassaders de Palma, per tractar un motiu de preocupació creixent a la nostra societat com són les violències masclistes.

Davant la manca de sensibilitat i l’incompliment de finançament per al Pacte d’Estat contra les Violències Masclistes per part del Govern Central, des de les institucions de les Illes i els seus òrgans d’Igualtat, s’ha proposat treballar en xarxa amb els municipis i entitats feministes de les Illes per intentar acabar amb aquesta xacra.

A la trobada s’ha aprofundit en la situació actual del Pacte d’Estat, s’han explicat les iniciatives llençades des de molts municipis i la FEMP, s’ha llegit el Manifest per a adherir-se i s’ha duit a debat tot el que es pot fer conjuntament per avançar en la seva aplicació i desenvolupament al nostre territori, reflexat en les polítiques d’igualtat i en l’atenció a les víctimes de violències masclistes a les Illes, així com les reivindicacions davant el Govern Central.

És evident que l’augment de la implicació de les administracions públiques amb aquest tema és totalment necessària per donar forma i contingut a les protestes que estem visquent als carrers. En aquest sentit, les associacions feministes han explicat la convocatòria d’una manifestació per exigir pressupost per la lluita contra les violència masclistes, que tindrà lloc dia 15 de maig a la Porta Pintada a Palma. A la resta de ciutats serà dia 16.