Esperam que PP i C’s reparin el greuge a la gent de les illes i s’aprovi el descompte del 75%

‘Avui els i les illenques ens hem de felicitar per aquesta votació unànime al Senat. Ens agrada ser protagonistes per una vegada al Senat i que hagi estat per unanimitat que s’hagi aprovat aquesta moció presentada per ERC perquè es pugui incloure als pressuposts de l’Estat el descompte del 75% en els vols entre les illes i la Península’. Així s’ha expressat el portaveu de Podem, Alberto Jarabo, en declaracions als mitjans de comunicació després de la junta de portaveus.

‘Ens alegram també que ERC i el Partit Popular votin junts per una vegada per beneficiar a les nostres illes, és una qüestió que s’ha de destacar, ha considerat Jarabo. Hem de recordar, però, que des de Podem havíem presentat una sèrie d’esmenes importants que no s’han incorporat finalment en el text aprovat per la moció com són l’obligació de servei públic entre Menorca i Barcelona i que en el transport de mercaderies les taxes estiguessin cobertes.

‘Estem contents perquè tota passa que es pugui assolir perquè els i les ciutadanes de les nostres illes tinguin més facilitats per arribar a la Península sempre és d’agrair però també seria important que les connexions entre les illes, la Península, per anar altres països, també estiguessin cobertes’, ha afegit el portaveu qui ha insistit que ‘és una passa de la qual estem contents, encara que queden més passes per endavant i hem d’esperar que aquesta moció sigui ben acollida per part del govern de l’estat, per part del PP, que no havia inclòs aquesta partida en els Pressuposts Generals de l’Estat i encara no sabem si ho farà. Sembla que hi ha un compromís però no està assegurat encara que el govern del PP inclogui aquest descompte en els PGE’, ha destacat.

‘Podem ens alegram però esperam que el REB que ha d’arribar prest pugui incorporar aquests descomptes i que si està assegurat per part dels PGE encantadíssims de què tot el que sigui afavorir als nostres ciutadans per majoria dels nostres partits evidentment és una passa endavant’, ha valorat.

Jarabo ha volgut recordar que ‘el PP, tant en aquest Parlament com al Consell de Mallorca, ja ha votat a favor del descompte en diferents ocasions i finalment ha estat la Mesa del Congrés, PP i Ciutadans, qui han vetat que es pogués debatre en anteriors ocasions. Ens alegram si finalment recondueixen aquesta situació i accepten la injustícia que s’estava produint fins ara de què es pugui reparar que els ciutadans balears puguin viatjar amb més facilitat a la Península’, ha insistit.

TOT EL NOSTRE SUPORT A LA NOVA MANIFESTACIÓ PER UNES PENSIONS DIGNES

Jarabo ha traslladat tot el nostre suport a la convocatòria dels sindicats a favor dels pensionistes del cap de setmana. ‘Com partit les acompanyam i tornarem a ser-hi com ja vam estar a les diferents convocatòries i volem agrair que sindicats i diferents associacions surtin als carrers per reclamar que l’increment que es produirà en els PGE a favor de les pensions no és suficient i que hauria d’anar equiparat a l’increment dels preus de la vida, que és el que reclamen els pensionistes i que Podem insistim que hi ha doblers per poder permetre aquesta pujada’, ha reclamat.

CONDEMNA CAS MINSER

A preguntes dels periodistes sobre la condemna a l’excàrrec del PSIB, l’exdirectora insular de Turisme, Melchora Gómez, i si demanarem explicacions als socis del pacte, Jarabo ha dit que ‘sempre que la justícia actua en un cas de corrupció amb sentències fermes com és aquest cas ens hem d’alegrar. Balears ha patit la corrupció com cap altra comunitat de l’estat. És a on més casos de corrupció hi ha que estan als jutjats. Hem de felicitar el treball que s’ha fet principalment des de la fiscalia per dur aquests casos davant la justícia i si finalment es descobreix que hi ha hagut corrupció ens hem d’alegrar sempre’.

El portaveu ha insistit a felicitar la justícia per aquestes actuacions i ha dit que ‘evidentment parlarem amb els socis de govern. Són casos d’altra legislatura però estem aquí per intentar prevenir que aquestes situacions que s’han produït en diferents partits en el passat, ara veiem que el PSOE no estava exempt d’aquests riscos, tots els partits ho estan probablement, el que hem de fer és intentar evitar que això es torni a produir. I d’aquí que sigui important l’oficina anticorrupció per justament evitar que determinades persones amb determinats càrrecs es puguin sentir atretes per robar els doblers que haurien de ser de tots i emprats en benefici de tots’, ha considerat.