Gijón torna a ser protagonista vinculat a orgies de droga i prostitució, mentre el PP calla

La portaveu de Podem, Laura Camargo, ha lamentat que avui torni a ser notícia Álvaro Gijón, el polític que s’aferra al seu escó quan està imputat en el cas ORA per presumptament haver participat del muntatge d’una trama mafiosa a la policia de Palma. Avui és protagonista per uns testimonis que el vinculen amb les orgies de droga i prostitució de Tolo Cursach. Recordam que Podem hem demanat sense descans i ho seguim demanant la dimissió del diputat i regidor de Palma, Álvaro Gijón.

L’encara diputat i regidor de Palma Álvaro Gijón torna avui a ser notícia per uns testimonis del cas Cursach que el vinculen amb les orgies de droga i prostitució de Tolo Cursach, i que afirma que Gijón hi participava activament d’aquestes festes. Estem en condicions de dir que si el jutge dona per bona la declaració d’aquest testimoni és perquè hi ha indicis suficients per considerar que Gijón estava involucrat en tot el que s’anomena Cas Cursach, ha dit Laura Camargo, portaveu de Podem en declaracions als mitjans als passadissos del Parlament avui.

Malauradament xerram avui de nou d’Álvaro Gijón, el polític que s’aferra al seu escó quan està imputat en el cas ORA per presumptament haver participat del muntatge d’una trama mafiosa a la policia de Palma, ha explicat Camargo. Recordam que Podem hem demanat sense descans i ho seguim demanant la dimissió d’Álvaro Gijón.

I  mentrestant, veiem això i tenim aquests testimonis esgarrifants, diu la diputada, el PP es nega a donar explicacions sobre altres casos de corrupció com el cas de finançament il·legal de les eleccions del 2007 que va ser jutjat i que va sortir claríssimament com un cas de finançament il·legal del partit de 153.000 euros.

En aquest context, Podemos hem presentat una moció de censura contra Rajoy que es debat avui dimarts al Congrés perquè el PP ha fet de la corrupció una manera de govern. Davant d’aquesta situació estem convençuts que cal construir una alternativa de govern, de país totalment diferent a allò que ens té acostumats el PP, que fa que notícies com la que vincula avui al regidor i diputat Gijón a les orgies de droga i prostitució de Cursach i l’implica no espantin a molta de gent. La gent s’acostuma a aquestes coses quan no se li ofereix alternativa, ha afegit Camargo. Llavors la nostra moció de censura que es debat avui al Congrés és una forma d’oferir una alternativa a un nou projecte de país.

Amb tot això, tornam a reclamar al president del PP, Biel Company, que accepti comparèixer a la comissió del Congrés d’investigació del finançament il·legal del PP. Això que va fer l’expresident Miquel Vidal de no voler donar explicacions al Parlament de les illes esperam que en aquesta ocasió sí que ho vulgui fer el senyor Company.

Llei de regulació de les corregudes de toros a les Illes Balears que es pren en consideració avui al Ple

Camargo ha volgut matisar que no hem dit en cap moment que presentarem esmenes avui. El que sí que vàrem dir ahir és que una vegada admesa a tràmit la llei existeix la flexibilitat suficient per poder modificar-la i llevar la festa en la qual es produeix maltractament animal com és el correbou de Fornalutx.

Aquesta llei de Bous sense sang és una llei pionera i que servirà de model a altres comunitats autònomes arreu l’Estat, llei la qual amb els límits competencials que tenim respecta clarament el marc legal.

Llei del Parc natural d’Es Trenc que es debat avui; Diem Sí al Parc, no al Pàrquing

La nostra posició en aquesta llei és no a la disposició addicional única per a la construcció del pàrquing dins l’espai natural que és part de la Xarxa Natura 2000 però sí a la declaració de Parc Natural d’Es Salobrar d’Es Trenc.

No entenem que tots els partits polítics s’hagin unit per conservar un atemptat ecològic, un pàrquing al mig del parc i els demanem a la resta de partits, especialment als partits dels Acords pel canvi, que ho facin també. Diem Sí al Parc, no al pàrquing.