Identifica’t amb Podem!

La nostra formació afegeix mesures per fer el sistema de votacions encara més segur. A partir d’ara, i per a poder votar al procés intern de cara a la segona Assemblea Ciutadana i a la resta de consultes, serà necessari aportar el passaport, DNI o NIE fotografiat o escanejat pels dos costats. Pots fer-ho des del mòbil o l’ordinador, en un procés molt senzill que es pot fer en dos minuts a través de la pàgina https://participa.podemos.info/verificacion-identidad. També es podrà fer als locals de forma pressencial quan s’habilitin per a les votacions. Fes-ho abans del 15 de setembre i et donarem gratis la teva Credencial de Company/a de Podem!

Encara que des de la Secretaria d’Organització s’ha aconseguit rebaixar el frau a nivells pràcticament inexistents (i s’ha detectat i eliminat sempre que s’ha produït), a Podem aspirem a tenir els sistemes de votació més segurs. Perquè amb l’avenç de la tecnologia i dels mètodes d’atac, tot sistema que no es renovi corre el perill de tornar-se anticuat i vulnerable. En aquest sentit, l’aportació del DNI, NIE o pasaport escanejat o fotografiat suposa un augment enorme de les garanties de seguretat a canvi d’un petit pas d’esforç mínim per a les persones inscrites.

Les fotografies del DNI han de pujar-se al web en formar jpg o png, ja que el sistema no accepta el format pdf. En cas d’aportar un NIE, i si ets resident o residenta comunitari, hauràs d’aportar: 1. Certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea; i 2. Document d’identitat personal del teu país d’origen o del teu pasaport. Si ets extracomunitari/a, hauràs d’enviar dues fotografies de la targeta de residència. Si es un pasaport, la pàgina amb les teves dades.

Com a benefici afegit, serem capaços de calcular percentatges de participació més realistes, mantenint unes votacions obertes a tothom que vulgui participar, ara amb aquest pas addicional, i sense haver de pagar cap quota econòmica com s’ha de fer a altres partits. També seguirà sent possible votar telemàticament. Assumim així la responsabilitat del repte d’obrir la participació a la gent amb uns nivells de seguretat superiors a la resta de partits, però a la vegada sense perdre la simplicitat dels nostres procediments.

Aquest procés s’estrena precisament a les Illes Balears, com també a Aragó, per ser les més properes en tenir processos interns. Les persones que vulguin votar hauran de fer aquest procediment, i qui ho faci abans del 15 de setembre, un cop verificats, rebran gratis al seu domicili la Credencial de Company/a de Podem. Les persones que ho facin fora d’aquest termini hauran d’esperar un poc més per rebre la seva Credencial. Un document per mostrar amb orgull que es forma part del moviment que aconseguirà un país més just i democràtic.