L’actitud de Sánchez ens preocupa pel que afecta a l’estabilitat de Balears

Esperança Sans ha explicat que el Grup Parlamentari li demanarà a la presidenta del Govern que els 177 milions de finançament han de venir a les Illes “sigui com sigui”

La portaveu adjunta al Parlament, Esperança Sans, ha declarat que el grup Parlamentari es mostra “preocupat davant l’actitud de Pedro Sánchez“, en relació a les negociacions per tal de poder formar un Govern en l’àmbit estatal i que pugui proporcionar estabilitat també a la nostra comunitat a nivell de finançament.

Volem expressar la nostra preocupació davant l’actitud de Pedro Sánchez, què pensàvem que recapacitaria i que ens estendria la mà, així com nosaltres ho hem fet per formar un Govern de coalició, per tal de dotar d’estabilitat al nostre país i a la vegada a totes les CCAA que necessitem d’un millor finançament“, ha dit la diputada.

Així mateix, ha declarat que “el senyor Sánchez no hauria d’avocar als ciutadans i ciutadanes a unes noves eleccions perquè no ho entendran”. “Ell, com a responsable de formar un Govern, hauria de ser el primer de facilitar les negociacions. Pablo Iglesias ha tornat a estendre la mà per tal de sortir d’aquest bloqueig polític que està immers el país”, ha afegit la portaveu.

D’altra banda, i en referència a la compareixença de la presidenta del Govern en la propera sessió plenària per tal d’explicar la necessitat de finançament de la nostra Comunitat Autònoma, Sans ha explicat que “el nostre partit li demanarà a la presidenta que insisteixi al govern central que el finançament a les Illes Balears ha de millorar”. “Aquests 177 milions sigui com sigui han de venir a les Illes”, ha fet èmfasi.

Acusacions del PP

En relació a les acusacions del PP per haver presentat una PNL relativa a la solució de desfasament de recursos previstos el 2019 conjuntament amb el PSIB i que té a veure amb el finançament, Sans ha explicat que “nosaltres formem part d’un Govern de coalició i entenem que els problemes de les Illes Balears, els hi hem de donar una solució conjunta. La posició de Sánchez en l’àmbit estatal no ajuda gens a facilitar els tràmits“.

Sobre la penjada d’un llaç groc a la façana del Parlament per part del partit Més per Mallorca, la diputada ha volgut deixar clar que “la Mesa recollirà aquests escrits i determinarà d’acord amb el reglament la decisió que cregui oportuna” i que des d’Unidas Podemos considerem que “hi ha problemes més importants i rellevants” que afecten els ciutadans i ciutadanes de les Illes així com al seu dia a dia. Dit això, Sans també ha remarcat que “respectem les línies polítiques que vulguin adoptar els altres partits, ja que a nosaltres ens preocupa la inestabilitat política d’aquest país, l’emergència climàtica que anem reivindicant“.