L’Ajuntament de Palma fa costat a les reivindicacions del SATSE gràcies a l’empemta de Podemos

El Ple de l’Ajuntament de Palma aprova per unanimitat instar al Govern central a augmentar el ràtio d’infermeres i infermers seguint el compromís que Podemos va adquirir amb el Sindicat d’Infermeres

Juan Pedro Yllanes, candidat de Podemos al Govern de les Illes Balears, celebra la moció presentada per Podemos a Cort i recalca que la formació morada compleix els seus compromissos

A instància de Podemos, el Ple de l’Ajuntament de Palma aprova aquest dijous per unanimitat de tots els partits polítics una moció proposta pel Sindicat d’Infermeres (SATSE) instant el Govern central a “establir d’una dotació adequada d’infermeres i infermeres que pugui garantitzar una atenció segura a la població”.

Aquesta moció sorgeix d’un compromís que el partit morat va adquirir amb el SATSE en una reunió mantinguda amb Juan Pedro Yllanes, candidat a la presidència del Govern, i Antònia Martín, número dos d’aquesta lista i actual responsable de l’àrea de sanitat del partit.

Juan Pedro Yllanes ha explicat que “quan ens vam reunir amb el Sindicat d’Infermeria vam adquirir dos compromisos. Un d’ells era presentar una moció a Cort per donar suport a l’ampliació de plantilles d’infermeria a la comunitat autònoma”. Tambe ha agraït la “feina i l’esforç” dels representants de Podemos a l’Ajuntament de Palma i ha assegurat que “això és una demostració evident que els compomissos que adquirim amb els col·lectius són duits a la pràctica”.

Per la seva part, Antònia Martín ha assegurat que “les infermeres són uns professionals absolutament imprescindibles al sistema sanitari. Avui hem aconseguit fer front comú a l’Ajuntament de Palma per reivindicar més i millors dotacions al sistema sanitari públic d’aquest col·lectiu i la millora de les ràtios. És un dia per estar satisfets de la feina feta i de dur la veu dels col·lectius a les institucions”.

Podemos ha aconseguit l’adhesió de la resta de partits a Cort i per aquest motiu s’ha pogut aprovar per unanimitat. La proposició insta el Govern central a establir un “màxim de pacients per infermera” i establir uns ràtios que “dotin el sistema sanitari d’un nombre suficient d’infermers i infermeres com a inversió prioritària”.