L’apertura de múltiples debats, resum de les propostes del caucus de Podem

Des de Podem Illes Balears ens felicitem de la salut democràtica de les nostres bases. El resum de les propostes sorgides a la primera fase dels caucus, que avui s’han presentat a la segona fase, no deixen dubtes: La militància vol més debats i més amplis dins la formació. Entre els tres documents –polític, organitzatiu i feminista- les propostes més repetides demanen principalment: debatre sobre si s’ha d’entrar o no al Govern, més formació a la militància, major debat i formació feminista als homes i aprofundir més en polítiques socials.

Aquest matí molts militants i càrrecs del partit s’han apropat a la seu del carrer Joan d’Àustria per presenciar l’exposició de les propostes que es van recollir a la primera fase dels caucus, i que han passat ja pel filtre dels documents de Vistalegre II. Ara es pujaran aquestes propostes al web balears.podemos.info perquè estiguin a disposició de totes les candidatures que les vulguin recollir de cara a presentar-se a la segona Assemblea Ciutadana d’octubre.

“Una de les coses que més demanava la militància a Podem era poder tenir ritmes més pausats, per això des d’Organització es va propossar fer aquests caucus per recollir les propostes de tota la militància”, ha dit a premsa el Secretari d’Organització Alejandro López.

Des dels caucus inicials, a on se van recollir totes les propostes, s’ha estat treballant durant aquest mes amb grups de militants de totes les illes per veure si les propostes entraven dins el marc de Vistalegre II. Una de les membres d’aquest equip d’Organització, Andrea Piñeiro, s’ha mostrat satisfeta amb els resultats: “La veritat és que ha estat tot un èxit, malgrat que hagi hagut algunes que no han entrat finalment i d’altres que oferien dubtes”.

Mª Esperança Sans, també integrant d’aquest equip, ha fet un resum davant els mitjans de les propostes amb més èxit d’entre els tres documents: “Dins el document organitzatiu, s’ha donat molta importància a cóm ha de ser aquesta estructura intermitja i insular i s’ha demant molta més formació a la militància. En quant al bloc feminista, demanen un debat més profund dins el partit i formació feminista per a la militància masculina. Per últim, dins el polític, han destacat les propostes que demanaven més polítiques socials, i una de les més repetides ha estat la de debatre si s’ha d’entrar o no al Govern”.

A preguntes dels periodistes, Sans ha volgut aclarir que no es tractava de si la militància havia estat més o menys favorable a entrar al Govern, sinò que “era majoritàriament favorable a que això és posés a debat”, ja que era una proposta majoritària a totes les taules i entre membres de les diferents illes.

Sobre si el tema del lloguer vacacional era una de les preocupacions de la militància en aquests caucus, Sans ha contestat que “de fet, en el bloc polític hi ha bastants propostes que recullen com creuen que s’han de desenvolupar les polítiques d’àmbit turístic. Temes com el sostre de places i l’emergència habitacional han sortit bastant”.

Per últim, i en relació amb la reunió d’ahir entre Podem i el Govern mentre es reunia també l’equip de govern del Consell d’Eivissa, Alejandro López ha dit que li consta que “des de primera hora del matí , tant els consellers s’Eivissa com els diputats del Parlament estaven en coordinació completa. Ho tenien molt clar i ho han impulsat conjuntament”.