Les Illes i les Canàries no volem ser colònies de monocultiu turístic

La nostra diputada Laura Camargo ha assistit com a convidada a San Bartolomé al ‘II Foro Social de Turismo’, organitzat per Podemos Canarias. Ha parlat, en companyia de la secretària general a les Canàries, Noemí Santana, i la secretària de Municipalismes, Mari Villarmín, de l’experiència amb l’ecotaxa a les Illes i del model turístic que volem per a un futur sostenible ecològica i socialment. Camargo s’ha mostrat en contra d’un model que, principalment “genera riquesa hotelera i pobresa social”.

Per a la nostra diputada, cal analitzar tot el que es recauda en ingressos a partir del turisme a les nostres Illes, i el que reverteix després a la nostra societat el model turístic actual: “No volem ser colónies hoteleres. Aquest és un model que, principalment, genera riquesa hotelera i pobresa social”, ha dit Camargo, fent una aposta per redistribuir de forma més justa els beneficis i coincidint amb la opinió de la secretària general a Canàries, Noemí Santana.

En quant al motiu de la seva presència a les Canàries, ha aclarit que “respon al desig que aquí hi hagi una ecotaxa, com hem aconseguit a Balears, aprovada pel Parlament amb un consens amplíssim”. Ha remarcat que la gent de les Illes està molt contenta “no només amb que els turistes paguin aquest impost, que es pot emprar en infraestructures que queden saturades, sinó també en què es reverteixi en polítiques contra el monocultiu turístic”.

Camargo ha recordat els 14 milions de turistes que visiten les Illes en tot l’any, i la saturació i la petjada ecològica enorme que deixa el turisme actual, davant el què apostem per revertir l’ecotaxa en polítiques d’investigació i desenvolupament d’un turisme de baix impacte, al que hem d’aspirar: “Volem un turisme que no sigui depredador i que no acabi amb la riquesa mediambiental dels nostres arxipèlags”, ha conclós.