Les Illes són un territori finit que hem de protegir

Unidas Podemos i els partits del pacte porten al ple de la setmana vinent una PNL relativa a l’elaboració de l’estratègia del paisatge de Balears

El portaveu del Grup Parlamentari d’Unidas Podemos, Alejandro López, ha explicat que al proper Ple es debatrà i votarà una PNL presentada de manera conjunta amb PSOE i Més relativa a l’elaboració de l’estratègia del paisatge de Balears.

En aquest sentit, López ha esmentat que “Balears, són un territori finit com tots sabem, el qual cal protegir“. “Part de l’activitat legislativa del Govern progressista a Balears s’ha centrat en la protecció de llocs i espais amb un alt valor natural, ecològic i paisatgístic, mentre que els Governs conservadors s’han centrat sempre a intentar contrarestar aquesta defensa del territori, arribant fins i tot a reduir l’extensió de parcs naturals, o fent ‘pelotazos urbanístics’ que tots coneixem”.

Així, el diputat ha explicat que aquesta PNLpretén que les illes afrontin el canvi climàtic, que ja impacta sobre els nostres recursos, i ens obliga a plantejar-nos com hem d’actuar”. “El creixement de la població, que implica consum de territori i de recursos, ens obliga a plantejar-nos com hem d’afrontar aquesta crisi ambiental que afecta a tot el planeta”, ha afegit.

És més necessari que mai debatre sobre quines noves estratègies adoptar per a organitzar la nostra societat i territori“, ha etzibat López al mateix temps que ha recordat que “hem d’assumir com una obligació la promoció i desenvolupament d’una política específica i coordinada per a salvaguardar els valors paisatgístics”.

“Parlem de salvaguardar el futur per a les pròximes generacions, i això requereix una mirada àmplia i de consens“, ha finalitzat López.

CONSULTA ALS INSCRITS DE PODEMOS

D’altra banda, el portaveu ha explicat que avui ha finalitzat el període de votació a la consulta de Podemos sobre l’acord en l’àmbit estatal per a la formació d’un govern de coalició progressista, i al llarg del dia, esperem saber els resultats que depenen de Madrid.

En aquest sentit, López ha dit que “ja van sortir els resultats d’IU, que va comptar amb el suport del 88,07% dels votants i esperem que els de Podemos siguin també positius”. Així mateix, ha dit López, “ens consta que hi ha hagut una gran participació”.

Recordem que d’entre els punts acordats entre les dues formacions signants del preacord, es troba combatre la precarietat del mercat laboral i garantir treball digne, estable i de qualitat; realitzar polítiques feministes que vagin destinades a garantir la seguretat, la independència i la llibertat de les dones; la lluita contra el canvi climàtic amb una transició ecològica justa i assegurar la cultura com a dret i combatre la precarietat en el sector.

Aquí a Balears ja tenim un acord de govern similar, i que està emparat en els Acords de Bellver, i que va ser sotmès a votació i va obtenir prop d’un 90% del suport, i que serveix d’exemple a com ha de ser aquest govern estable i que funcioni, i que a la fi es puguin posar en marxa mesures que millorin la vida de la gent.

AVANTPROJECTE LLEI EDUCATIVA

En relació a l’avantprojecte que ha presentat aquest dimecres la conselleria d’educació, López ha explicat que “es respecta la part parlamentària de la part del Govern i des del Parlament farem el que sempre hem fet, que és parlar amb els col·lectius i tenir en compte les seves reclamacions”.

A partir d’aquí fer feina i pressionar per tal que aquests les necessitats d’aquests col·lectius es vegin plasmades“, ha afegit.

Amb relació a la situació del català, el portaveu ha declarat que “entenem que ara, a causa que hi ha partits que pressionen molt amb la llengua, estigui sobre la taula aquest debat, però al nostre estatut de les Illes Balears està molt clar, i diu que el català és la llengua de Balears juntament amb el castellà i és normal que si es vol efectuar una protecció, s’afrontin aquests tipus de polítiques, que es fan amb normalitat, ja que fins ara no hi ha hagut cap mena de problemes”.