Lluitarem contra l’odi i la intolerància en aquest període de sessions

Esperança Sans ha explicat les línies del Grup Parlamentari en el nou període legislatiu i que estaran centrades en l’habitatge, l’educació, la memòria històrica i en el canvi de model productiu

Unidas Podemos encarem aquest període a la cambra baixa amb la finalitat d’enfortir les polítiques de benestar social i fer front a aquells que volen sembrar l’odi a la nostra societat

La portaveu adjunta del Grup Parlamentari d’Unidas Podemos, Esperança Sans, ha explicat aquest dilluns les línies que la formació seguirà en aquest nou període legislatiu i que estaran centrades en iniciatives per tal de millorar l’accés a l’habitatge, l’educació, la memòria històrica i en el canvi de model productiu.

A més, Sans ha advertit que la nostra formació lluitarem contra l’odi i la intolerància que alguns partits volen instaurar a la societat. La diputada, ha explicat que “a dia d’avui la intolerància es torna a obrir camí amb més força, en espais democràtics com pot ser el nostre Parlament o en la societat, cal recordar el passat per tenir present aquells fets que no s’han de tornar a repetir en el futur”.

“És per això que les nostres iniciatives parlamentàries d’aquest període estaran centrades en combatre aquesta intolerància i odi que vol implantar la ultradreta a la nostra societat”, ha explicat al mateix temps que ha recordat que Vox “ha amenaçat amb anar als tribunals si no se’ls deixa visitar les escoles en horari lectiu per interrogar als nostres fills i filles i fiscalitzar la feina dels nostres docents, tal com feien les comissions depuradores del franquisme, un passat al que ens neguem a tornar”.

“Hem de protegir entre tots a l’educació pública i aquesta línea treballarem, des de Unidas Podemos mostram el nostre suport al personal educatiu dels centres públics, sempre ens tendran al seu costat”, ha afegit.

La diputada, a més, ha asseverat que des d’Unidas Podemos “continuarem treballant amb iniciatives de memòria democràtica per tal de no oblidar mai el passat de les nostres Illes i del nostre país”. “Només una societat informada i coneixedora del seu passat està protegida dels avanços de la ultradreta i d’aquelles forces que ens volen dur de nou a una Espanya en blanc i negre”, ha apuntat Sans, qui també ha informat que els diputats i diputades assistiran aquest dilluns a l’acte en motiu del Dia Internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust, que es celebra al Parlament, en el dia en que es compleixen 75 anys de l’alliberament del camp de concentració i extermini nazi d’Auschwitz.

DIVERSIFICAR EL MODEL PRODUCTIU

Així mateix, ha afegit la portaveu, “treballarem per seguir impulsant la diversificació del model productiu de les Illes, no podem seguir depenent del turisme com a únic model econòmic”.

En aquest sentit, ha explicat que “tenim un gran repte d’obrir noves vies basades per exemple en les noves tecnologies en el nostre model econòmic de manera que s’incrementi el Producte interior Brut tant del sector primari com del sector secundari. A través de les noves tecnologies hem de ser capaços de modernitzar el sectors que menys PIB produeixen, ser capaços de generar nous llocs de treball i poder fer que tornin, si volen, aquelles persones que varen haver de partir anys enrere”.

“A més, el sector de les noves tecnologies i del treball en xarxa no necessita de la importació i exportació de productes, per la qual cosa és un sector amb menys petjada de carboni i que no està sotmès a les dificultats de la insularitat”, ha afirmat.

D’altra banda, i aprofitant aquest nou Govern Estatal i que Unidas Podemos hi té representació, la diputada ha informat que “impulsarem iniciatives de forma coordinada per tal de proposar polítiques que responguin a l’Agenda 2030, iniciatives com l’impuls a l’accés a un habitatge digne a través de la regulació dels preus de lloguer, que tanta falta fan a les illes, principalment a zones tensionades com Eivissa i Palma”.

COMPAREIXENÇA AL PARLAMENT

Amb relació a la setmana parlamentària extraordinària que es desenvolupa al Parlament de les Illes Balears, Sans ha assegurat que “a través d’aquesta compareixença (de la consellera d’Afers Socials) podrem conèixer els fets ocorreguts i veurem què és el que ha passat, com i qui. Per tant, després els avaluarem”.

Sans també ha aprofitat la roda de premsa per donar l’enhorabona a la felanitxera Silvia Venegas per haver aconseguit el Goya al millor curtmetratge documental per ‘Nuestra vida como niños refugiados en Europa’. “Un any més es demostra que a les illes hi ha qualitat i que cal seguir apostant per la cultura”, ha dit.