No s’entén com el PP pressiona a Rita Barberá perquè dimiteixi i a Balears ningú alça la veu amb la imputació d’Álvaro Gijón

La portaveu de Podem, Laura Camargo, ha assegurat aquest dimecres després de la junta de portaveus mantinguda al Parlament en la que s’ha decidit com serà el desenvolupament de la propera sessió de dia 21 de setembre que no s’entén com des del PP estan pressionant per fer fora a Rita Barberá i aquí a Balears ningú es pronúncia sobre un cas tan greu com el d’Álvaro Gijón.

En relació a les declaracions fetes per Alfonso Alonso, qui acaba d’assegurar que el PP prendrà accions contra Rita Barberá si aquesta no dimiteix “voluntariament”, demanam al Partit Popular perquè si fan fora a l’imputada Rita Barberá no fan el mateix amb Álvaro Gijón.

En aquest marc, entenem que Rita Barberá fa el mateix dany a la democràcia que Gijón i no entenem com aquesta gent es pot amagar sota l’escó fins que comença a ser irreversible. Per això, Camargo ha demanat al Partit Popular de Balears “que demani el mateix a Álvaro Gijón, damunt el qual pesen acusacions greus”.

La diputada ha apuntat que “‘a la fi Rita Barberá ha estat reconeguda com a una potencial dimissionària del Partit Popular i no entenem com aquí encara ningú no alça la veu sobre aquest tema i en relació a n’Álvaro Gijón”.

D’altra banda, Camargo ha explicat que a la junta de portaveus s’ha acordat que la propera sessió es realitzarà en dos dies ja que el debat és molt llarg. En aquest sentit, la diputada ha afirmat que des de Podem “s’està fent un treball molt seriós d’anàlisi dels acords pel canvi i presentarem al Parlament una visió assenyada sobre el seu compliment”.

“Serà un debat per fer balanç de tot el que s’ha fet i tot el que es pot comptar com a incompliments del full de ruta dels acords pel canvi”, ha afegit.

En relació a l’aprovació dels pressupostos, la portaveu ha assegurat que “resulta curiós que la senyora Prohens digui que tot el que està passant sigui per culpa de Podem quan en realitat és el Govern de l’Estat espanyol del PP el que exerceix un bloqueig a l’hora de fixar si estem en un 0,3% de sostre de dèficit o en un 0,7%. És un fet greu”.

Qüestions tan importants com la de no poder establir el límit de despesa financera i que encara no està ni fixat en el calendari perquè no sabem quan es podrà fer, és culpa del Govern del Partit Popular a Espanya”, ha asseverat la diputada al temps que apuntava que “és curiós que (des del PP) mirin cap a Podem quan està ben clar que hi ha una situació de desgovern i una manca de col·laboració per part del ministre Montoro i la resta de ministres, que no estan fent la seva feina”.

Així mateix, ha explicat que des de Podem s’està treballant amb tot el material que es va facilitar des de la primera reunió amb la consellera Cladera i que s’està avaluant l’execució pressupostària al temps que s’estan mirant les xifres i avaluant el que s’ha fet fins a aquell moment.

S’estan fent propostes dintre de les comissions de treball que tenim dintre dels Consells Ciutadans i que treballen en col·laboració amb el nostre grup parlamentari i s’està revisant el grau de compliment dels acords pel canvi, per tal de veure com enfoquem la possible negociació dels pressupostos i la nostra posició. Com hem explicat moltes vegades, dependrà de la decisió presa al Consell Ciutadà Autonòmic”, ha indicat.

En relació a la sol·licitud de compareixença de la presidenta del Govern, Camargo ha explicat que es tracta “d’una feina de control democràtic normal el fet que la presidenta pugui comparèixer a qualsevol comissió o ple a petició de qualsevol grup parlamentari”.

“És un exemple de sanitat democràtica. A diferència del Partit Popular on a l’anterior legislatura es va poder comprovar que el senyor Bauzá no estava disposat a donar explicacions de res”, ha sentenciat.