18 de juny

Per un món rural amb dignitat, possibilitats i futur

Aquest cap de setmana, l’Àrea Rural de Podem ha celebrat la segona trobada rural a Nieva de Cameros (La Rioja) per debatre sobre la vida als pobles i per aportar propostes de sentit comú i de programa de cara al 2019, per tal que aquesta sigui amb dignitat, drets i oportunitats per a tothom.

Per part de Podem Illes Balears, van assistir-hi la nostra secretària general i responsable de l’àrea de món rural i medi ambient, Mae de la Concha; el nostre responsable de l’àrea d’agricultura, Xisco Mendoza; i Aurora Ribot i Iván Sevillano, consellers al nostre grup polític al Consell de Mallorca.

De la Concha: “La gent sent enyorança dels seus pobles, i moltes vegades no tornen perquè no poden”

De la Concha va fer referència a la visió del món rural trasmesa per Lorca o Machado, i que encara es manté: “La gent sent enyorança dels seus pobles, i moltes vegades no tornen perquè no poden; existeix una emoció i una necessitat de recuperar una forma de vida alternativa a la vida urbana”, va assegurar.

Durant la trobada, s’han reivindicat uns serveis educatius i sanitaris públics i de qualitat com a eix de vida al món rural, així com la millora en infraestructures i comunicacions. Davant 40 anys de polítiques rurals fallides, ara oferim un programa pel 2019 fet escoltant de veritat els pobles.

En una època com l’actual, de migracions des del món rural a les ciutats, s’han de reivindicar les alternatives que ofereix la vida al camp. Una vida més sostenible que s’ha de incentivar de cara a les generacions més joves, perquè el futur passa pel camp i la nostra cura de la natura.