Per unes illes més sostenibles i millor comunicades per transport públic

La portaveu de Podem, Laura Camargo, ha defensat el nostre vot a favor del Decret Llei de mesures urgents en matèria de transport que s’ha aprovat al ple d’avui. Podem considerem el transport públic l’eix fonamental per al desenvolupament econòmic, social i mediambiental de les nostres illes.

Perquè sigui veritablement un servei públic de qualitat, és necessari seguir apostant pel transport públic, i augmentar els recursos que donin viabilitat i eficiència a aquest servei públic, ha dit la diputada.

Ara toca passar dels dits als fets i fer realitat les propostes que es van aprovant al Parlament, que no són poques, i que s’encaminen a millorar el servei de transport públic terrestre, i a donar el servei públic que la gent es mereix, i anar cap a unes illes més sostenibles i millor comunicades per transport públic.

Continuem apostant per desenvolupar i consolidar una xarxa de transport públic de qualitat, eficient i útil a la ciutadania. No ens podem permetre com a societat avançada i moderna que el transport públic no sigui l’eix principal de comunicació i mobilitat de les nostres illes.

Encoragem al conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, i al seu equip a què ho facin possible, en el marc dels Acords pel Canvi, i continuïn treballant cap aquest camí i no es desvii.

Des de Podem consideram que és absolutament necessari un Pla integral de mobilitat d’oferta pública, elaborat amb participació ciutadana i consensuat amb les entitats socials, que a Mallorca ha de tenir com a eix vertebrador al transport ferroviari. Una oferta de tren+bus que pugui arribar, malgrat les dificultats, a tot el territori.