Picornell rep al Parlament els nins i nines sahrauís d’Escola en Pau

El nostre president del Parlament de les Illes Balears, Baltasar Picornell, ha rebut avui la visita dels nins i nines de l’associació Escola en Pau, que estudien i resideixen amb famílies d’acollida a les Illes. Han estat acompanyats per la presidenta de l’associació, Carme Barceló, i pel delegat del poble sahrauí a les Illes, Ali Salem. Tots dos han agraït el paper del Parlament en la defensa dels drets humans als territoris ocupats i de la causa sahrauí en concret, i han demanat que continuï la col·laboració amb el seu poble. Un paper del què ens sentim profundament orgulloses, pel caire humà i proper que mostra de la institució.

El nostre president del Parlament de les Illes Balears, Baltasar Picornell, ha rebut aquest matí a la institució a un grup de nins i nines sahrauís de l’associació Escola en Pau, que cursen estudis a les Illes i que hi resideixen amb famílies d’acolliment. Els estudiants, juntament amb les seves famílies d’acollida, han vingut acompanyats per la presidenta de l’associació, Carme Barceló i pel delegat del Poble Sahrauí a les Illes Balears, Ali Salem. Aquesta visita al Parlament ja és una tradició que es repeteix cada any durant les festes de Nadal.

Salem, després d’agrair l’acollida, ha volgut fer notar el paper “tan important que duu a terme el Parlament de les Illes Balears amb el seu suport a la causa justa sahrauí, especialment en la defensa dels drets humans dels territoris ocupats” i ha sol·licitat “continuar amb aquesta col·laboració amb l’objectiu de rompre amb l’embargament imposat per les autoritats d’ocupació del Marroc al Sàhara Occidental, mitjançant enviament d’observadors internacionals, i amb l’ajuda dels mitjans de comunicació i de la societat civil de les Illes Balears.”

Per la seva banda, Barceló ha volgut agrair de nou el suport del Parlament de les Illes Balears que “sempre ens ha obert les portes i que dóna suport a la causa sahrauí”. Picornell ha clos la recepció donant, en primer lloc, la benvinguda als nins i nines d’Escola en Pau i manifestant, en nom de la institució, la gratitud per “aquest meravellós projecte”. També els ha encoratjat, durant aquestes vacances de Nadal, a recuperar “forces per reprendre amb ganes el curs passades les festes”. Per últim, els ha recomanat aprofitar els mesos que queden “per estudiar molt”.