6 de marzo

Podem dóna suport a la vaga d’educació i a les manifestacions i mobilitzacions del dia 9 de març

Podem dóna suport i anima a secundar la vaga educativa del pròxim dia 9 de març, així com les manifestacions i mobilitzacions en defensa de l’Educació Pública convocades per la Plataforma Estatal per l’Escola Pública, Marees per l’Educació Pública, organitzacions, col·lectius, plataformes i tornam a demanar la derogació de la LOMCE.

Consideram que és urgent donar una resposta davant la situació de l’Educació a la nostra comunitat i al nostre país, per la qual cosa exigim:

• La retirada del recurs davant el Tribunal Constitucional i la derogació de la LOMCE.
  • El compromís escrit de no realitzar més retallades en educació.
  • L’eliminació de les contrareformes en totes les etapes educatives.
  • La recuperació dels recursos humans i materials perduts en Educació.

El Govern actual, recolzat en la Gran Coalició, ha oblidat que la sobirania resideix en el poble, com s’estableix en l’article 1 de la Constitució Espanyola i ha presentat un recurs davant el Tribunal Constitucional per evitar la derogació de la LOMCE quan aquesta derogació es va votar al Congrés dels Diputats.

A això es suma que la subcomissió parlamentària està treballant per configurar un document sobre l’estratègia 2020 que després potser serveixi per a una nova llei, o no. Si el Parlament no aconsegueix obrir les seves portes i finestres perquè s’escoltin i es reflecteixin de manera efectiva les reivindicacions de la comunitat educativa, de ben segur es traduirà en canvis cosmètics i en més retallades.

Davant això, tornam a exigir la derogació de la LOMCE, una llei segregadora, mercantilista, projectada per expulsar del sistema educatiu a milers de joves, sobretot aquells que tenen menys recursos; també exigim la reversió de les retallades; l’increment del pressupost dedicat a educació; la recuperació d’un sistema de beques que garanteixi la igualtat d’oportunitats; l’eliminació de les contrareformes universitàries i a l’FP; la recuperació de la pèrdua de llocs de treball i dignificació de les condicions laborals que han estat greument minvades; fre a la privatització del sistema educatiu; baixada de ràtios; etc.

Per aquests motius, Podem ens sumam a la crida dels sindicats i associacions de Balears SEPC, FAE, USE, STEI i plataformes com Joves per la Pública i també a les Plataformes d’àmbit Estatal per l’Escola Pública (formada pel Sindicat d’Estudiants, CCOO, STE, UGT i CGT, el Front d’Estudiants, Estudiants en Moviment, FAEST, les famílies de CEAPA i els Moviments de Renovació Pedagògica, …), de Marees per la Educació Pública, per secundar una vaga general educativa en totes les etapes, des d’Infantil fins a la Universitat, el pròxim 9 de març, cridant a totes les plataformes autonòmiques i locals a configurar un llistat de reivindicacions concretes, en el qual, a més d’exigir la derogació de la LOMCE, s’elabori un full de ruta amb tota la comunitat educativa amb l’objectiu de segellar, fruit d’un acord obert, un pacte social educatiu en defensa de l’educació que vagi molt més enllà d’un acord tancat entre partits polítics.

No a la LOMCE!

Aules buides i carrers plens en defensa de la nostra Educació Pública!
Sí es pot!