Podemos facilita la iniciativa ciutadana durant la crisi del coronavirus

El secretari de relació amb moviments socials i societat civil de Podem Illes Balears i secretari autonòmic, Jesús Jurado s’ha reunit aquesta setmana amb les diferents entitats acreditades com a Entitat.COVID-19 per coordinar les actuacions i agrair la solidaritat del sector del voluntariat durant aquesta crisi

L’objectiu és donar resposta a la gran mobilització que està havent-hi entre la ciutadania arran de la crisi de la COVID-19. Per això des de la Direcció General de Participació i Voluntariat, que lidera Maria Amengual, es treballa per donar sortida a les propostes que la ciutadania vol posar en marxa entre els seus veïnats i veïnades, en les seves barriades i pobles.

En aquest sentit neix la Xarxa Junts, que vol canalitzar la solidaritat ciutadana de les Illes Balears que s’ha mobilitzat arran de la crisi sanitària de la COVID-19. Dins aquesta Xarxa, des de la secretaria autonòmica gestionada per Podem, es treballa per oferir les màximes garanties de seguretat tant als voluntaris que es posen a disposició de les entitats com a les persones que reben l’ajuda. Es manté comunicació constant amb les entitats del voluntariat i amb els ajuntaments. I també s’actualitza constantment el Portal del Voluntariat –https://bit.ly/350E27d-, com a eina de comunicació, que ha rebut més de 1.300 consultes online durant els primers quinze dies de funcionament de la Xarxa Junts.

Per al secretari de relació amb moviments socials i societat civil de Podem Illes Balears, Jesús Jurado, “el voluntariat està demostrant, una vegada més, que és la màxima expressió de la solidaritat d’una societat. Cada dia coneixem noves iniciatives que estan sorgint des de molts i diversos àmbits per fer front a aquesta crisi sanitària i socioeconòmica. El que hem de fer des de les institucions és oferir eines i protocols perquè aquest voluntariat i aquesta col·laboració veïnal es pugui dur a terme amb les màximes garanties”.

A través de la Xarxa Junts, tota aquesta voluntat d’ajudar s’està canalitzant a través de tres vies que són la col·laboració de bon veïnatge –que acull iniciatives de particulars a particulars, que s’autogestionen. La Xarxa aporta consells perquè aquesta relació sigui el més profitosa per a les dues parts i sobretot es garanteixi la seguretat santiària-; l’organització veïnal –que obri la possibilitat que els municipis donin resposta a les necessitats del seu entorn a partir de particulars o grups de persones que volen ajudar- i, finalment, el voluntariat que es desenvolulpa a través de les entitats de voluntariat acreditades com a Entitat COVID-19.

Tal i com recull el Portal del Voluntariat, actualment hi ha 14 entitats acreditades com a Entitat COVID-19. Aquestes treballen a Mallorca, Menorca i Eivissa. Són entitats que compleixen amb la normativa actual i que, a més, els seus voluntaris tenen formació específica a nivell de voluntariat i formació sanitària de com actuar en relació al COVID-19. La formació de voluntariat s’ofereix a través de la UIB i de la plataforma PLAVIB, que ja enregistra més de 140 persones inscrites. La formació sanitària s’ofereix a través de la Creu Roja. Les persones que volen ajudar, a més de fer-ho a través de les EntitatsCOVID-19, també es poden inscriure a la borsa de la Plataforma de Voluntariat de les Illes Balears, PLAVIB.