9 de mayo

Podem proposa un acord global de forces progressistes per fer fora al PP i respondre al mandat social d’un canvi de país

“Esperam que la lògica de partit no s’imposi sobre els desitjos de transformació de la ciutadania i així seguirem negociant avui per un acord de totes les illes que aconsegueixi 4 diputats i 4 senadors. Tots desitjam la confluència”, ha explicat Alberto Jarabo en roda de premsa, juntament amb Laura Camargo i Margalida Quetglas.

Alberto Jarabo ha volgut deixar clar que la proposta de Podem es planteja i s’entén com un acord global de majoria progressista al Congrés i al Senat que superi al Partit Popular i les seves polítiques antisocials.

El diputat i secretari general de Podem, Alberto Jarabo ha comparegut en roda de premsa amb la diputada i secretària política de Podem, Laura Camargo i l’ex senadora, Margalida Quetglas.

“Podem sortim a guanyar i no a empatar; tots hem de ser valents. Nosaltres no ens rendim i volem sumar per respondre al mandat social d’un canvi de país. Per això treballarem amb tota la il·lusió a la campanya per assolir 4 diputats i 4 senadors”, ha explicat el diputat. Jarabo s’ha mostrat convençut de què aquesta proposta global no s’ha de centrar en Mallorca sinó ampliar la mirada a totes les illes: permetria la presència de Més per Mallorca i de Mes per Menorca i arravataria la majoria absoluta al PP al Senat. Per això, Jarabo ha demanat a Més que reflexioni de nou en la capacitat que tenen ells mateixos i les illes per aconseguir-ho i s’arribi a un acord en el dia d’avui. Avui horabaixa està previst que els equips negociadors es tornin a reunir.

Esperam que la lògica de partit no s’imposi sobre els desitjos de transformació de la ciutadania i així seguirem negociant avui”, diu Jarabo. “La confluència és global i hi ha impediments com que Mes per Mallorca proposi que el seu diputat vagi en el grup mixt i no en el grup de Podem, això genera distància en la possibilitat d’acord. Tots desitjam aquesta confluència i esperam que es pugui assolir”, acaba.

Per a Jarabo és una proposta generosa i justa ja que Més per Mallorca es va quedar molt juny al 20D d’obtenir un diputat al Congrés i representació al Senat. Aquesta proposta global permetria la presència de Més per Mallorca i per Menorca a les institucions estatals, tenir veu a Madrid que per separat és impossible, assegura. “El diputat que no es va guanyar el 20D i que per separat tampoc no podran aconseguir s’ha de guanyar en una campanya que ha de ser il·lusionant i que vagi per guanyar els 4 al Congrés i els 4 al Senat; hem d’anar més enllà, no ens basta amb 3 diputats, ens ho hem de creure. Aquesta proposta global que fem és la que tindria més possibilitats d’aconseguir-ho”, explica.

“Davant un moment històric com aquest la gent no ha de tenir cap dubte de quina és la papereta del canvi per fer fora les polítiques del PP i que no hi hagi més paperetes garanteix poder ser la primera força a les illes. D’aquí ve el nostre compromís amb la proposta que hem fet i amb aquest compromís continuam negociant avui”, ha explicat Camargo. Totes les forces han de tenir màxima responsabilitat amb la ciutadania, ha afegit. La diputada ha recordat que la consulta ciutadana es farà dies 10 i 11, dimarts i dimecres d’aquesta setmana.

Alberto Jarabo ha explicat que arriben bones notícies des de diferents comissions negociadores, com el sí de Més per Menorca d’anar junts al Senat. També les negociacions amb Esquerra Unida a nivell estatal avancen a bon ritme.

El diputat ha dit que Podem s’ha posat d’acord en el programa de regeneració democràtica, de blindatge del drets socials i d’un nous país plurinacional.

Dos senadors del total de 6 correspon a un terç dels representants més que una sisena part dels vots que van correspondre a Més a les eleccions del 20D. Podem ha mostrat una generositat que es conjuga amb la responsabilitat d’una majoria transformadora a les institucions de l’Estat.

El Senat ha de ser un grup territorial de totes les illes amb 4 senadors

Per la seva banda, Margarida Quetglas que ha estat senadora per Podem i única senadora progressista a la cambra, ha volgut destacar la importància cabdal del Senat per una futura reforma de la Constitució i ara mateix el rodet de majoria absoluta del PP fa impossible pensar en aquest passa per construir un nou país, ha assegurat.

Per Quetglas l’experiència al Senat ha estat molt dura ja que el PP només ha fet que treballar per la unitat d’Espanya, presentant 4 mocions. Amb la majoria del PP al Senat el que fa és perpetuar la immobilitat de les seves propostes d’unitat d’Espanya, ha dit. La possibilitat de contar amb un company de Més per Mallorca, Més per Menorca i un senador progressista i independent per Eivissa i Formentera és la possibilitat de canviar la constitució, d’integrar un nou finançament més just a la Constitució i el dret a decidir, posant les illes a la reforma plurinacional.

Com a Senadora deman a Més per Mallorca que com partit que creu en la plurinacionalitat de l’Estat, no abandoni aquesta institució al Partit Popular i que faci com Més per Menorca o Eivissa i accepti aquesta batalla. Li deman que doni suport a la seva presència en el Senat, que ha d’estar integrat per 4 senadors com a grup territorial ampliant la veu de les illes”, ha dit.

Aniversari del 15M i nuit debout, també a les illes

Laura Camargo ha explicat que avui el 15M està més viu que mai, no només per tot allò aconseguit sinó també per la mobilització que parteix de Paris i que ha llençat la convocatòria internacional d’aquest cap de setmana.

La diputada ha explicat que aquí Podem participarà a la mobilització i “tornarem a les places per alçar de nou la veu per una vertadera democràcia”.

Camargo ha explicat com han passat ja 5 anys d’un moviment que ho ha canviat tot a Espanya, que ha desbordat tots els consensos i que va declarar la guerra a la crisi-estafa que ens volien fer empassar. El diumenge les nostres forces aplegaran a tants d’altres per continuar reivindicant que el canvi de mentalitat s’aconsegueix també a les institucions.

Dissabte, Errejón serà a Palma per rendir comptes a l’electorat amb l’activitat “el Congrés a la teva plaça”

Aquest dissabte Iñigo Errejón serà a Palma per rendir comptes amb la gent al Parc de la Mar, on contarà la seva experiència al Congrés, acompanyat de Juan Pedro Yllanes, Mae de la Concha i Margalida Quetglas, qui contarà el seu esforç al Senat, que ha estat la fortalesa inexpugnable de Rita Barbera i de Bauzá aquests mesos.

Preguntes del ple de demà

Salvador Aguilera Carrillo

Quan pensa el Govern de les Illes Balears actualitzar la normativa en matèria d’acolliment familiar, adopció i idoneïtat, adaptant el Reial Decret 40/2006, de 21 d’abril, al nou marc derivat de la Llei 8/2015, de 22 de juliol, sobre la protecció de la infància i l’adolescència?

Aitor Morràs Alzugaray

Què pensa fer el Govern de les Illes Balears per pal·liar el mal finançament que pateix l’illa d’Eivissa en qüestió de transport públic?

Marta Maicas Ortiz

Pensa el Govern de les Illes Balears agilitar els pagament a les entitats col·laboradores en matèria de serveis socials com són APNEEF o Gaspar Hauser?

Alberto Jarabo Vicente

Quin és el projecte cultural d’aquest Govern per fomentar una societat crítica i participativa?