13 de diciembre

Podem reafirma el seu suport ferm a l’Assemblea de Docents

Podem recorda que ha presentat una esmena en matèria educativa destinada a incrementar els recursos de l’educació pública, per tal que s’aconsegueixi l’objectiu de què sigui de qualitat, pública, gratuïta, laica, en català, a més de no segregadora, i atenent les demandes de la comunitat educativa

Podem reitera la petició de valentia al Govern per tal de reestructurar el pagament del deute bancari i que destini en 2016 a educació pública de les illes 40 milions del total que s’ha previst per fer front al pagament del deute.

L’esmena que Podem ha presentat als pressuposts de 2016 és d’importància cabdal i és un compromís ferm amb el motor del canvi que va suposar el moviment social en defensa de l’educació pública en la passada legislatura davant de les retallades de l’executiu autonòmic del Partit Popular.

Podem considera que aquesta reestructuració és possible ja que es tracten de pòlisses que no vencen en 2016 i es poden ajornar. Podem vol així arribar a la mitjana estatal en despesa educativa i que la inversió arribi a 3,2 per cent del PIB balear.

Aquest suport a l’educació pública, ben dotada, és el compromís subscrit per Podem, un mandat moral per la lluita per l’educació pública de qualitat, laica i en català.

Així mateix Podem va proposar divendres passat un Acord signat per tots els partits de la majoria que planteja que els estalvis que per raó d’una major eficiència en la gestió dels recursos públics assignats a la Conselleria d’Educació i Universitat es generin en els estats de despeses en 2016 o per reestructuració o renegociació del deute s’han de destinar a potenciar l’enseyament públic i la inversió en els centres docents públics, mitjançant una major dotació de despesa en aquest àmbit. L’ordre de prioritats plantejat per Podem posa en primer lloc el pla de xoc de ràtios (10 milions d’euros); un pla de xoc de suport educatiu (700000 euros) i la contractació del professorat interí durant els mesos de juliol i agost (5 milions d’euros). A més, planteja la necessitat d’augmentar les inversiones en la millora d’infraestructures.

Podem confia en què el Govern arribi a una resolució en les properes hores que contempli les seves demandes així com les de l’Assemblea de docents.