Podemos defensa la plurinacionalitat de l’Estat

Antònia Jover, Pep Malagrava i Aurora Ribot s’han reunit aquest dilluns amb la Plataforma per la Llengua

Els candidats han defensat el plurilingüisme del país i la necessitat de no utilitzar la llengua com a arma sinó com a element de cohesió social

Antònia Jover, cap de llista de Podemos Illes Balears al Congrés dels diputats, Pep Malagrava, candidat de Podemos al Senat per Mallorca i Aurora Ribot, cap de llista de Podemos al Consell de Mallorca, han explicat aquest dilluns a la Plataforma per la Llengua que les fites aconseguides a les diverses institucions i l’existència d’una realitat plurilingüe són un valor a defensar a les Illes Balears.

En aquest sentit, Podemos s’ha compromès a defensar tant la plurinacionalitat a l’Estat com la diversitat lingüística de les nostres Illes.Jover ha asseverat que “Podemos defensarà el compliment de la carta europea de les llengües regionales ò minoritàries”.

Per la seva banda, Malagrava ha fet ènfasi en que “defensar la nostra llengua és defensar la pluralitat del nostre país, necessitam un pais amb cultures i llengües diverses que ens uneixi i que ningú les empri com a arma.”.

Ribot ha explicat que “des de les institucions hem de defensar i promoure el coneixement i l’ús de la nostra llengua pròpia”.

Per part de la Plataforma per la Llegua, han assistit Òscar Escuder, president de la plataforma, Marçal Girbau, cap d’àrea de domini lingüístic, i Neus Sánchez.