Podemos pressionarà a les patronals hoteleres per millorar les condicions de les ‘Kellys’

Antònia Jover, Juan Pedro Yllanes i Antònia Martín s’han reunit aquest dimecres amb l’associació de cambreres de pis Kellys Unión Baleares

La formació s’ha compromès a pressionar a les patronals en les reunions que mantinguin perquè s’implementin les reivindicacions de les ‘Kellys’

Podemos ha asseverat a Kellys Unión Baleares, associació que representa els interessos de les cambreres de pis de les Illes Balears, que pressionarà a les patronals hoteleres perquè les reivindicacions del col·lectiu siguin escoltades. L’associació ha entregat a la formació una bateria de mesures i reivindicacions que permetrien millorar les seves condicions laborals i de salut.

Juan Pedro Yllanes, candidat de Podemos al Govern, ha assegurat que “nosaltres ens comprometem a pressionar a les patronals perquè les mesures que ens han traslladat les ‘Kellys’ siguin implementades per la patronal i millorar així les seves condicions laborals”.

Les reivindicacions de l’associació Kellys Unión Baleares pivoten sobre els accidents laborals no reconeguts encara i l’excessiva càrrega de feina, a més de la precarietat laboral a la qual es veuen sotmeses les cambreres de pis. Antònia Jover, cap de llista de Podemos al Congrés, especifica que “la reunió ha estat amable i efectiva, hem parlat i escoltat tots els problemes que pateixen les ‘Kellys’, que no són pocs. Per exemple, només treballen sis mesos a l’any i això repercuteix en la seva jubilació”.

Per la seva part, Antònia Martín, número dos de Podemos a les llistes al Govern, apunta que “és fonamental rebaixar les carreges de treball de les cambreres de pis. No hem de consentir que emmalalteixin en el seu lloc de feina”.

A la reunió hi han assistit la presidenta de l’associació, Sara del Mar García; la vicepresidenta, Rosa Fiteni i Francisco José Castillo Navarro en representació de PALDIBA, la Plataforma Alquiler Digno Baleares. L’associació ha traslladat també a Podemos la necessitat d’ampliar el catàleg de malalties professionals que afecta a les cambreres de pis, ja que fins ara només es contemplen les d’extremitats superiors, passant per alt així algunes molt comunes entre les ‘Kellys’ com la lumbàlgia.

Per a Podemos, la defensa dels drets laborals de les cambreres de pis és una prioritat, ja que la precarització que caracteritza la seva feina afecta a la seva salut de manera molt significativa.