Podemos reclama aquest 1 de maig reforçar l’escut social per fer front a la crisi sanitària i econòmica

Jesús Jurado posa en valor el fet que la formació estigui als Governs, fet que ha ajudat a no deixar ningú enrere durant la pandèmia, a diferència del que va fer la dreta a l’anterior crisi

El membre de l’executiva insta a impulsar un pla d’estímuls reactivar l’economia i allarga la mà a sindicats, empresariat i forces polítiques per fer un pacte per a la diversificació econòmica

El secretari de Societat Civil de Podemos Illes Balears i secretari autonòmic de Memòria Democràtica, Jesús Jurado, ha explicat que aquest dia 1 de maig, dia del treballador, que tot i que “vivim una situació complicada per a les persones treballadores de Balears” des de Podemos “volem continuar reforçant l’escut social” per tal de poder fer front a aquesta crisi.

Jurado, ha recordat que “la pandèmia i les mesures per aturar-la han provocat molts de sectors laborals es trobin ara mateix en una situació de precarietat”. “A diferència de l’anterior període de crisi quan la dreta va decidir rescatar als bancs enlloc de les persones, ara Podemos està present al Govern, tant estatal com el balear i tenim molt clar quin és el full de ruta: Volem continuar reforçant l’escut social amb mesures com l’Ingrés Mínim Vital o el subsidi per autònoms per no deixar ningú enrere i que tothom pugui fer front a les greus conseqüències socioeconòmiques d’aquesta pandèmia”, ha destacat el secretari autonòmic.

El també membre de l’executiva de la formació, ha destacat la necessitat “d’impulsar un pla d’estímuls per reactivar l’economia i els sectors productius de la nostra comunitat, que ha patit més que altres en l’aturada forçosa de màquines que ens ha dut el COVID-19”.

Així, Jurado ha destacat que també és essencial “treure endavant un pacte per a la diversificació de l’economia de les Illes Balears amb sindicats, empresariat i forces polítiques per tal de no dependre únicament del turisme i estar en millor situació per fer front a crisis com aquesta”. Per això, ha dit, “s’ha de treure endavant un Pla d’industrialització verda o incentivant el desenvolupament del sector primari”.

Jurado ha volgut donar ànims a totes i tots els treballadors de les Illes i ha recordat que d’aquesta situació “sortirem totes i tots junts, sense deixar a ningú enrere i mirant el futur amb noves idees que han de millorar tant la capacitat de resistència de la nostra economia com la situació laboral de les persones de les Illes Balears”.