Podemos ret un homenatge amb una ofrena floral a Ses Roges del Molinar en el 84è aniversari del seu assassinat en mans dels feixistes

Fa vuitanta-quatre anys de l’assassinat a mans dels feixistes de cinc dones conegudes com a Ses Roges del Molinar. Al voltant del bust d’una d’elles, Aurora Picornell, alguns dels dirigents de Podem han fet una ofrena floral amb un sentit homenatge al passeig del Born del Molinar, a Palma.

El Secretari de Relacions amb la Societat Civil de Podem Illes Balears, Jesús Jurado ha explicat que amb l’homenatge d’avui «volem mantenir viva la memòria d’aquestes cinc dones valentes i compromeses que varen morir assassinades pels feixistes per defensar la república i un estat democràtic».

Jurado ha insistit que «els hereus polítics dels botxins Ses Roges del Molinar son l’extrema dreta que tenim a algunes institucions» i que per això «s’hauria de recuperar una unitat contra el feixisme que ha existit i que hauria de continuar existint al transcurs d’aquesta legislatura».

Ses Roges del Molinar, foren afusellades el cinc de gener del 1937 al cementeri de Porreres. Amb el temps aquestes dones han esdevingut un símbol de la lluita antifeixista a Mallorca i així volem que siguin recordades, amb noms i cognom: Aurora Picornell, Belarmina González Rodríguez, Catalina Flaquer Pascual i les seves filles Antònia i Maria Pascual Flaquer.

Antònia Jover, diputada en el Congrés ha declarat que «avui més que mai reivindica’m aquestes valentes dones que posaren el cos per defensar el dret de totes i en què els feixistes s’ensenyen a més de robar-lis la vida» i ha afegit que «davant l’avanç dels hereus del feixisme, és necessari la lluita de totes per fer gran el que ens és comú i per fer possible els valors republicans d’igualtat i justícia social i perquè la lluita d’aquestes dones no hagi estat en va».

A l’homenatge també han assistit Lucía Muñoz, diputades en el Congrés i Marc Herrera, responsable de l’Àrea de Memòria Democràtica de Podem Illes Balears.