Podemos vol que el ministeri de transició ecològica es posicioni sobre l’ampliació de Son Sant Joan

Podemos Illes Balears vol que el ministeri de transició ecològica es posicioni de manera ferma sobre l’ampliació de l’aeroport de Palma. La formació morada s’ha adherit a més al manifest de la Plataforma Contra l’Ampliació de l’Aeroport de Palma, amb qui ha mantigut una reunió avui horabaixa.

Podemos considera que l’ampliació col·lisiona frontalment amb la declaració d’emergència climàtica declarada tant a nivell estatal com a nivell insular i autonòmic. Amb aquesta declaració vigent, on es contempla la reducció de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera entre altres qüestions, i amb la propera arribada de la Llei de Canvi Climàtic, la formació no entendria que el ministeri de transiciò ecològica donés llum verda a cap projecte d’ampliació.

La formació ha traslladat a la Plataforma la voluntat de cooperar amb les seves reivindicacions i els hi ha informat que vol que el ministeri es posicioni, ja que AENA és en un 51% de titularitat pública estatalPodemos Illes Balears ha exposat a la Plataforma, com no podria ser d’altra manera, que es posiciona de manera ferma en contra de qualsevol obra que impliqui l’augment de la capacitat operacional i del número de vols que pugui rebre l’aeroport.

A la reunió hi han assistit la secretària general de Podemos Illes Balears, Mae de la Concha; la diputada al Congrés, Antònia Jover i el secretari d’anàlisi polític del partit, Gian Di Terlizzi. Els representants del partit han traslladat a la Plataforma les preocupacions de la formació, com són la millora de l’eficiència energètica i la reducció de les emissions de Son Sant Joan i la participació d’AENA en el pagament del cost del tramvia elèctric a l’aeroport. Per altra banda, Podemos Illes Balears ha expressat la seva intranquil·litat per l’impacte que té l’aeroport sobre el Pla de Sant Jordi. Podemos considera que AENA podria col·laborar econòmicament en la recuperació de la zona i les canalitzacions que antigament evacuaven les aigües.

La formació morada ha assegurat a la Plataforma que es mantindrà en una posició vigilant i activa en relació a aquest tema i que es mostra recel·losa i desconfiada de les paraules d’AENA, que al·legà fa pocs dies que les obres no tenen caràcter d’ampliació.

La Plataforma ha expressat la seva ferma voluntat de tancar la porta d’entrada a la que és, en paraules seves, “la màxima expressió del model econòmic depredador en el qual vivim” i la seva total desconfiança en les intencions d’AENA. A més, la Plataforma ha destacat la seva intenció d’obrir un debat actiu i diligent tant en el si de la societat com a l’esfera política per tal que els partits s’impliquin.