16 de diciembre

«Som garantia per eradicar la corrupció, prohibir les portes giratòries, limitar el finançament dels partits i aconseguir una justícia independent»

A Manacor, Juan Pedro Yllanes ha recordat que Podem, a diferència de la resta dels grans partits, no es finança amb crèdits bancaris, el que permet mantenir la independencia.

2015.12.16. El cap de llista de Podem al Congrés per Balears, Juan Pedro Ylanes, i la candidata al Senat per Mallorca Margalida Quetglas, han respost les preguntes dels veïnats de Manacor aquest migdia, a la plaça sa Bassa de la capital del Llevant. Les preguntes més freqüents han tengut a veure amb les propostes del partit per acabar amb la corrupció, les portes giratòries o per aconseguir una justícia independent. Les ciutadanes i ciutadans també han mostrat interès per l’ensenyament públic, la decència en la política, les polítiques animalistes, la sanitat pública i la impunitat dels abusos bancaris, d’acord amb les intervencions realitzades.

El candidat Yllanes ha insistit en la garantia que ofereix Podem per acabar amb la corrupció, i per a això ha recordat que entre les mesures que planteja el Partit es troben el prohibir les portes giratòries o prevenir els delictes en el finançament dels partits. Ha recordat que Podem, a diferència de la resta dels grans partits, no es finança amb crèdits bancaris, el que permet mantenir la independència. Tal i com assenyalen els ‘Cinc acords per a un nou país’ de Podem, el jutge en excedència ha explicat la importància d’aplicar models de transparència i endurir les penes per corrupció.

Tant Yllanes com Quetglas han mostrat el seu compromís per treballar per l’objectiu de blindar en la Constitució una inversió justa en serveis públics de benestar com ara sanitat, educació i habitatge.

A més de preguntes, el candidat i la candidata han escoltat els suggeriments i les reflexions de la ciutadania, que tenien a veure amb regeneració democràtica i l’obligació que tenen de treballar per agilitar el compliment de les garanties socials de Podem. Els candidats han estat acompanyats del diputat autonòmic Baltasar Picornell, el secretari general de Podem Illes Balears, Alberto Jarabo, així com dels i les integrants del Cercle Podem de Manacor .